Avatar billede jan2001 Nybegynder
04. juli 2004 - 21:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kig lige denne igennem

Jeg får en fejlmeddelelse om at der er fejl i Update-syntaksen, når følgende skal updateres i databasen:
UPDATE billeder SET kort= 'http://krak.dk/scripts/kort/krakdk_kortvisning.asp?VIRK=&KNR=4418175&KK=437426659&KaldFra=&pub_id=KVWW&KUNDE=', b0tekst= '', b1tekst= 'testes', b2tekst= '', b3tekst= '', b4tekst= '', b5tekst= '', b6tekst= '', b7tekst= '', b8tekst= '', b9tekst= '', b10tekst= '', b11tekst= '', b12tekst= '', b13tekst= '', b14tekst= '', b15tekst= '', b16tekst= '', b17tekst= '', b18tekst= '', Where Id = 3
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. juli 2004 - 21:55 #1
Du skal ikke have komma lige før WHERE
Avatar billede jan2001 Nybegynder
04. juli 2004 - 23:31 #2
Ja, fejlen forsvandt men en ny kom istedet. Nu siger den:
Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.

Hvad menes med det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. juli 2004 - 23:33 #3
Din .mdb-fil ligger skrivebeskyttet på serveren - i forhold til den bruger, webserveren
rent faktisk kører under. Webhotel? Egen server? Windows XXXX?
Avatar billede jan2001 Nybegynder
04. juli 2004 - 23:54 #4
Nu lader det til at virke. Men hvorfor det ikke nok at have fuld rettigheder under Administratorer. Jeg er nød til at give 'Alle' fuld rettighed før det virker. Har 'Administrator' brugeren normalt ikke første prioritet? Altså fuld adgang uanset andre brugeres begrænsninger.
Avatar billede jan2001 Nybegynder
05. juli 2004 - 00:11 #5
Har lige testet på mit webhotel. Der virker det ikke. Er jeg nød til at uploaded databasefilen igen. Følger filens rettigheder virkelig med?
Avatar billede jan2001 Nybegynder
05. juli 2004 - 00:23 #6
Når den opdaterer slettes samtlige felter i den pågældende record.
Avatar billede mfla Nybegynder
05. juli 2004 - 09:27 #7
Din MDB fil skal have skriveadgang for anonymous eller IUSR_* (hvor * er maskinnavn) hvor den er placeret. Det er ikke Administratorgruppen der tilgår filen gennem en browser, men derimod IUSR_* eller Anonymous (Gæst) brugeren
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juli 2004 - 09:45 #8
På dit webhotel er der sommetider en speciel mappe, du kan lægge .mdbfiler i, som
kan skrives i.

Ja, du sletter alle felter i din SQL - er det ikke det du vil?
Avatar billede jan2001 Nybegynder
05. juli 2004 - 11:23 #9
næ, den skal bare opdaterer. Altså gemme det som er i forvejen plus mines det tekst jeg eventuelt sletter eller tilføjer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juli 2004 - 11:35 #10
Så skal du vel ikke have  b5tekst= ''  som sætter feltet til ingenting.
Avatar billede jan2001 Nybegynder
05. juli 2004 - 11:59 #11
At der nogle felter sættes til ingenting skyldes at der ikke er noget i dem i forvejen. Jeg har lige prøvet databasen på webhotellet igen, og det lader til at intet er slettet alligevel, som det så ud til at blive igår aftes.
Måske er deres server længe om at registrere opdateringer eller noget andet. Det ser i hvert fald ud til at fungere nu. Jeg vil gerne give pointene til erikjacobsen, så læg lige et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. juli 2004 - 12:44 #12
Ellers tak, jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede jan2001 Nybegynder
10. juli 2004 - 18:14 #13
Så tar jeg dem selv