Avatar billede dabster Nybegynder
03. juli 2004 - 16:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MySQL - ASP & PHP - write protected

Hejsa,

Jeg har installeret en MySQL 4 på en FreeBSD 5.2.1 server.

Jeg kan uden problemer benytte phpmyadmin fra en windows maskine, men når jeg benytter ASP til at connecte til DB'en, kan jeg kun læse fra tabellerne - ikke skrive.

Er der nogen der ved hvorfor?
Avatar billede dadane Novice
03. juli 2004 - 17:17 #1
Har du tjekket permissions i mysql.users?

Det kan evt. skyldes at permissions er forskellige for den samme bruger fra forskellige maskiner. Læg mærke til om permissions er ens for begge setups (altså både mht. Host, User og Password).
Avatar billede dabster Nybegynder
03. juli 2004 - 17:48 #2
Det er den samme maskine der kører phpadmin (som virker) og mine andre scripts (ASP som ikke virker). Det har virket før jeg installerede Mysql'en på en FreeBSD.

Jeg ville umiddelbart mene at forskellen ligger i ASP vs. PHP - evt fordi ASP bruger ADO/ODBC.
Avatar billede dabster Nybegynder
04. juli 2004 - 16:15 #3
Så er løsningen fundet - det er fordi MySQL databasen på FreeBSD maskinen er case-sensitive i modsætning til når den kører på en Windows maskine.

phpmyadmin var selvfølgelig case-sensitive, mens mine håndskrevne asp-scripts ikke alle steder var det - hehe.