Avatar billede yaris Praktikant
02. juli 2004 - 20:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gem som midi

hej er der en der kender et program der kan mp3 eller wave filer som midi filer
ps håber at det er den rigtige kategori
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
02. juli 2004 - 20:38 #1
Hej

Midi-data er en slags "gemte direkte instruktioner til computeren". En MIDI-fil består således af data om hvilke noder på hvilket instrument mm. der skal spilles (Det er derfor midi-filer til tider lyder mekanisk og der ikke er sang på udover voice-ohs...)

Derfor kan det slet ikke sammenlignes med Wave-format (og mp3 osv som bare er en komprimering af dette), som gemmer "lyden".

En transformation fra wave til MIDI kan derfor ikke umiddelbart lade sig gøre (Dvs. det KAN det godt, men det er lidt det samme som hvis du satte dig ned og skrev sangen ned på noder og derefter satte dig til at spille den selv...)

Dvs. det er ikke den rigtige kategori..
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
02. juli 2004 - 20:40 #2
Bemærk, at det "den anden vej" sagtens kan lade sig gøre (det der reelt sker hér er at computeren spiller musikken efter instruktionerne og optager lyden...) http://www.eksperten.dk/spm/502810
Avatar billede yaris Praktikant
02. juli 2004 - 20:50 #3
grunden til at jeg spurgte er for at prøve at lave ringetoner til min mobil
Avatar billede gil-galad Nybegynder
02. juli 2004 - 20:54 #4
Du kan ikke tage normale filer og konventere dem, men du kan finde en masse på intrnettet, der er lavet specielt til telefoner.
Fx:
http://home.hccnet.nl/r.piepenbrink/midifile.htm

men der er mange flere at finde hvis du søger på www.google.com
Avatar billede yaris Praktikant
02. juli 2004 - 21:14 #5
hej gil-galad et fint link du kom med men et lill tillægs spørgsmål hvilket program til at optage med kender du et
Avatar billede gil-galad Nybegynder
02. juli 2004 - 21:15 #6
Optage? Hvordan mener du?
Avatar billede gil-galad Nybegynder
02. juli 2004 - 21:17 #7
der findes nok nogle programmer hvor du kan komponere dine egne lyde, men via en mikrofon er det nok umuligt.

Årøv at søg lidt på www.download.com
Avatar billede yaris Praktikant
02. juli 2004 - 21:17 #8
sorry der sov jeg jeg har fundet ud af det smid et svar og få din point's gil
Avatar billede gil-galad Nybegynder
02. juli 2004 - 21:19 #9
r_brejnholt  skal vel også have nogle??
Avatar billede yaris Praktikant
02. juli 2004 - 21:22 #10
ja jeg laver et spørgsmål til som han kan svare på
Avatar billede gil-galad Nybegynder
02. juli 2004 - 21:23 #11
Du kunne bare have delt point'sne mellem os?
Avatar billede yaris Praktikant
02. juli 2004 - 21:25 #12
ok men ret skal være ret