Avatar billede krilhelten Nybegynder
01. juli 2004 - 22:02 Der er 17 kommentarer

NTFS Rettigheder på harddisk

Jeg har et ret stort problem, jeg er kommet til at ændre NTFS rettighederne på en af mine harddiske og nu har jeg ikke rettifhederne til at ændre dem tilbage igen (jeg har admin adgang)
det ser sådan her ud:
http://212.242.213.86/fejl2.jpg
200 point, jeg har prøvet alt undtagen formatering... kan man ikke få et program, eller crack som kan ændre rettighederne ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2004 - 22:06 #1
Denne tråd omhandler "Nægtet adgang til mappe" - måske kan du bruge noget derfra.
http://www.eksperten.dk/spm/419033
Avatar billede krilhelten Nybegynder
01. juli 2004 - 22:16 #2
Jeg kan ikke tilføje nogle brugere eller grupper, heller ikke under avanceret.
jeg går ud fra at det er fordi jeg ikke har rettighederne til det
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
01. juli 2004 - 22:19 #3
som linket siger, under avanceret skal du trykke på fanen "ejer" og tage ejerskab over mappen, så kan du.. :)
Avatar billede krilhelten Nybegynder
01. juli 2004 - 22:23 #4
Jeg står allerede som ejer, men sætter jeg et hak i "jeg erstat ejer af underbeholder og objekter" får jeg en række fejlmeddelelser
Avatar billede krilhelten Nybegynder
01. juli 2004 - 22:37 #5
Det ser håbløst ud hva ?
http://212.242.213.86/fejl3.JPG
Jeg har trykket fortsæt i en evighed
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2004 - 22:44 #6
Tja - synes det er lidt underligt.
Når jeg går ind i egenskaber for mine drev, er der ikke et faneblad som hedder <Sikkerhed> ?
Kommer det først når man har konfigureret rettighederne et andet sted ? - Hvor ?
Avatar billede krilhelten Nybegynder
01. juli 2004 - 22:45 #7
Det er kun hvis du er medlem af et domaine
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2004 - 22:47 #8
Så forstår jeg bedre, - men det løser jo ikke dit problem :(
Jeg er desværre lidt på bar bund så. Håbede bare på, at der ikke var den store forskel på, om det var en mappe eller et drev, hvortil adgangen blev nægtet.
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
01. juli 2004 - 22:50 #9
rapporterer den nogen fejl i eventloggen?

victor>hvis du bruger xp pro, har du så husket at deaktivere simpel fildeling?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2004 - 23:03 #10
Nej - bruger "Enkel fildeling" som det hedder. (ikke simpel) ;o)
Avatar billede krilhelten Nybegynder
01. juli 2004 - 23:07 #11
nope, ingen fejl der
Avatar billede krilhelten Nybegynder
01. juli 2004 - 23:27 #12
hvad foreslår i så at jeg gør ?
formaterer ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. juli 2004 - 23:35 #13
Prøv at la' tråden stå åben nogle dage - måske de gyldne korn kommer så.
Har du kigget grundigt på det link jeg gav dig i starten ?
Ellers er jeg ked af ikke at kunne hjælpe dig :(
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 11:00 #14
Har du nyt ang. dit problem opretter ?
Avatar billede krilhelten Nybegynder
28. juli 2004 - 07:50 #15
nej, desværre er problemet ikke løst endu, jeg bliver desværre nok nødt til at købe endu en harddisk til at redde dataene over på hvorefter jeg må formatere. desværre har jeg ikke råd lige nu
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. juli 2004 - 12:28 #16
Da der ikke ser ud til at ske mere her, skulle du måske bare lukke spørgsmålet *S*
Avatar billede krilhelten Nybegynder
05. august 2004 - 10:27 #17
kunne da være der kom en sej ntfs haxer forbi, jeg lukker ikke spørgsmålet før jeg har løst problemet