Avatar billede radiv Nybegynder
01. juli 2004 - 11:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

.NET og andre OS

Web-applikationer der udvikles med VB.NET/ASP.NET kræver at computeren det skal køres på har .NET-frameworket indstalleret.

Hvordan er det med andre operativsystemer (og med andre browsere end IE?) Skal der tages hensyn til noget specielt under udviklingen?
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
01. juli 2004 - 11:47 #1
Sjovt du siger det, Mono er netop udkommet i version 1.0. Mono er et .NET Framework til Linux etc.

http://www.mono-project.com/

Med hensyn til andre browsere, behøver du ikke røre en finger (andet end at teste siden for at se om det ser ordenligt ud, som man altid skal når man udvikler hjemmesider).

- Simon
Avatar billede radiv Nybegynder
01. juli 2004 - 12:00 #2
Det ser da lovende ud. Har du noget erfaring med det?

Og helt konkret, hvis en Mac eller Linux-bruger går ind på en side udviklet i .NET, skal han/hun så indstallere frameworket?
Avatar billede dna Nybegynder
01. juli 2004 - 12:08 #3
Brugeren får kun tilsendt HTML til hans browser. Alt arbejde med .NET frameworket sker på serveren... så nej.
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
01. juli 2004 - 12:14 #4
.NET webapplikation outputter som default HTML så alle der har en browser der understøtter den HTML (inc. MAC og Linux og stort set alle andre også) vil være i stand til at se hvad .NET webapplikationen viser.
Der kan dog være problemer med at den HTML .NET webapplikationen laver ikke er kompatibel med alle browsere, men det problem har du også hvis du selv laver HTMLen.
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
01. juli 2004 - 12:15 #5
dna-> ups.. havde ikke opdateret..
Avatar billede radiv Nybegynder
01. juli 2004 - 12:22 #6
Tak til dna for svar på mit spørgsmål.

Point deles med simon.ulsnes, hvis det er ok med jer.
Avatar billede dna Nybegynder
01. juli 2004 - 12:45 #7
Fint med mig. Kan ikke rigtigt bruge point til noget!
Vil faktisk hellere have en god karma bedømmelse end point, hvis folk kan bruge mine indlæg til noget! Giv du bare point til de andre.

dna
Avatar billede radiv Nybegynder
01. juli 2004 - 12:53 #8
So be it.
Point til ulsnes, karma til dna, og just4fun må nøjes med tak for uddybning af tidligere svar.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
01. juli 2004 - 13:09 #9
Hehe... Kan jeg ikke også få lidt karma? ;-)

Det ser ud som om jeg er bagud i karma-ræset, eftersom jeg holdt pause fra Eksperten da karmasystemet blev indført. ^_^

- Simon
Avatar billede dna Nybegynder
01. juli 2004 - 14:53 #10
hehe - nu er det ikke for at være næsvis, men dit "gode" karma gav mig et fald i %´er .. så er det ikke så spændende! :D

dna
Avatar billede radiv Nybegynder
02. juli 2004 - 13:44 #11
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har sat mig specielt meget ind i karmasystemet. Men når man nu kun har een mulighed for at give karma til en person, bør man måske vente med at give karma til man kender personen bedre.

Når der nu er 5 niveauer, synes jeg det er forkert at give højeste karma baseret på et spørgsmål/svar. At dit karma faldt når jeg giver dig "god" karma var ikke min hensigt, men det betyder så at jeg fremover ikke vil give karma ved første anledning.

-radiv
Avatar billede dna Nybegynder
02. juli 2004 - 13:47 #12
radiv: Kan der være noget om! Din karmavurdering er også fin nok! Selvfølgelig skal man ikke give super-duper-karma pga. 1 (simpelt) spørgsmål.

Husk.. man kan altid lave karma om, hvis ens indtryk af personen ændrer sig.

dna
Avatar billede radiv Nybegynder
02. juli 2004 - 14:26 #13
OK, jeg havde så en (forkert) forståelse af at man gav karma en, og kun en gang. Det betyder jo så at du får flere chancer for at overbevise mig om dit karma-niveau!

Og bare roligt, jeg skal nok komme med flere spørgsmål ;-)