Avatar billede contagious Nybegynder
01. juli 2004 - 00:08 Der er 1 kommentar

Læsning af gammelt "Stacker" komprimeret drev

Hej, jeg sidder i øjeblikket med en gammel harddisk som er komprimeret med Stacker. Den indeholder nogle ting som jeg vil gemme og derfor har jeg brug for noget hjælp. Jeg kører xp og det er således ikke muligt at se andet på drevet end den obligatoriske "Stacvol.dsk", nogle systemfiler og Dos og Stacker bibliotekerne. Er der nogen der ved om man direkte kan udpakke stacvol.dsk eller om jeg er nødt til at installere den gamle enhedsdriver for at kunne læse disken. Har siddet og søgt på nettet i omkring en time nu uden held så frem med idéerne!
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juli 2004 - 00:24 #1
Du bliver nødt til at lave en dos 6.22 bootdisk og mounte filen - præcis som den kørte i gamle dage.

Brug herefter ex. et filetransferprogram og et kabel til parallelporten (hvis ikke disketter kan køre det) til at overføre filerne til din Windows maskine. Mener ex. at fastlynx kan bruges.

Der findes svjv. ingen W32 tools til at læse drevet.

W95 indeholdt noget lignende (mener at MS vist nok kom til at "låne" lidt af stacker), men det kan du ikke bruge.