Avatar billede residens Nybegynder
29. juni 2004 - 14:00 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket prgm til hjemmeside

Hej
Jeg er helt blank, har købt et domæne hos b-one, som jeg vil bruge til min egen hjemmeside med billeder, surfer-filmklip, og røverhistorier.
Men! jeg ved ikke hvilket program jeg skal bruge, har hørt om flash og front page.

Errimeligt ok til at finde rundt i word, ie og xp generelt, så det skal være på et niveau i nærheden heraf.

De bedste hilsner
Martin

(http://www.martinknudsen.dk)
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. juni 2004 - 14:05 #1
Du kan hente Easy WebManager - så behøver du slet ikke at programmere. Det er et færdigt website som indeholder et simpelt administrationsmodul. Desværre er websitet nede i dag - men det kommer sikkert hurtigt op igen. Det kan også være at jeg har filen liggende endnu - så kan jeg sende den til dig.
www.powerzone.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juni 2004 - 14:06 #2
du skal bruge en række værktøjer:

Frontpage, nodepad, Stones Web Writer som html editore.
Photoshop, imageready, Microangelo, Illustrator, evt paint shop pro til grafik
Flash MX, Swish til flash dynamik

For bare at nævne nogen af dem
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. juni 2004 - 14:06 #3
Et rigtig godt råd : Hold dig fra frontpage ! Det laver rigtig mange fejl i koden. Den eneste grafiske editor som kan gøre det nogenlunde, er DreamWeaver (www.macromedia.com)
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. juni 2004 - 14:09 #4
Du kan forresten se Easy WebManager i funktion på :
www.gamershood.com
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. juni 2004 - 14:09 #5
- de har dog selv lavet grafik (logo/banner osv) til den.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
29. juni 2004 - 14:10 #6
Du kan også bruge TSW webcoder, den er god!

http://www.download.com/3000-2048-10218587.html?tag=lst-0-3
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juni 2004 - 14:11 #7
Du behøver bestemt ikke holde dig fra forntpage, du skal bare bruge den til det den er god til, f.eks. opsætning af sites, etablkering af link strukture, tabeller og den slags. Dhtml skal du ikke lave i frontpage.
Avatar billede residens Nybegynder
29. juni 2004 - 14:12 #8
mange tak for hurtige svar
Det ser ud som om gamershood ikke virker i min vens safari-browser,--har friends et eksempel på en TSW webcoder side?
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. juni 2004 - 14:13 #9
Buffer > Man kan hurtigt løbe panden mod muren, hvis man ikke kender Frontpage ordentligt. Fx. fristes mange til at lave baggrundsfarver eller billeder i tabellerne - men whoops det duer jo ikke hvis man vil følge W3C standarden - med mindre man bruger CSS.
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. juni 2004 - 14:14 #10
TSW er beregnet til at kode i - den har en grafisk editor, men den er ikke specielt god. Men hvis du kan programmere lidt, så findes der INTET bedre end TSW WebCoder :)
www.tsw.dk eller www.tsware.net
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. juni 2004 - 14:15 #11
Det lyder mærkeligt, at den ikke vil vise GamersHood.com. EWM er bygget over W3C standarden.. Prøv en  anden browser :)
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
29. juni 2004 - 14:15 #12
www.friendscommunity.1go.dk

Det jeg bruger TSW til er community!
Avatar billede residens Nybegynder
29. juni 2004 - 14:15 #13
ja frontpage er nok lige i overkanten, da formålet mest af alt er at få en funktionel side, -jeg tænder ikke umiddelbart så meget på at programere og den slags..
så nemt, men stadig så flot som det kan blive
..
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
29. juni 2004 - 14:18 #14
HAr lavet min her i frontpage
www.friendsavisen.1go.dk
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. juni 2004 - 14:20 #15
Hvis du er ude efter noget nemt og pænt, så skulle du prøve EWM (Easy WebManager). Den er også ret nem at lave ny grafik til. Men du må desværre nok vente til siden er oppe igen :(
Du kan i øvrigt se en beskrivelse på script.dk : http://www.script.dk/sourcecode.jsp?category=1,19&resourceId=1220
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. juni 2004 - 14:36 #16
Friends > Man kan godt se at den er lavet i Frontpage - den vises nemlig forkert i Mozilla Firefox.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juni 2004 - 14:41 #17
webcreator>Det er fuldstændigt korrekt, et hvert wærktøj kræver omtanke og viden, således også frontpage. Det drejer sig om at anvende værktøjerne til det de er gode til og ikke mere
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. juni 2004 - 14:50 #18
Buffer > Det er jeg ganske enig i :)
Problemet er dog, at det er de færreste der kender programmernes begrænsninger - derfor er det oplagt at bruge et program med så problemer som muligt.
Avatar billede residens Nybegynder
29. juni 2004 - 15:11 #19
1000 tak for hurtig hjælp til alle, jeg vælger webcreator og prøver at downloade senere., smid evt en kommentar hvis du ser at det er oppe at køre igen..