Avatar billede nexus Nybegynder
21. februar 2001 - 01:24 Der er 6 kommentarer

køler på KT133A

Nogen der ved om der er problemer med pladsmangel ved kølerinstallering på de nye bundkort Abit KT7a eller Asus A7V133? Har hørt noget om at det kniber med en golden Orb på Abit\'en passer det? Er det ikke også noget med at den har en tendens til at ødelægge cpu\'en? hvilke kølerer gør det? Regner måske med at få fat i en Silverado Køler ( den med sølv i bunden) er der plads til den og sidder den stramt på Cpu\'en vil helst ikke smadre min 1Ghz tordenfugl :)
Avatar billede seider Nybegynder
21. februar 2001 - 03:19 #1
Der er problmer hvis din cpu sider direkte på bundkortet og cpu\'s køler stiker lige op i luften og du bruger et standard kabinet.

fordi så sider cpu\'en pladseret lige under strømforsyningen, altså ingen plads til en køler af orb længden. men jeg tror nu kun det er duron der pladsere sig sådan.

eller\'s er det eneste jeg kan forestille mig som et problem er at du har nogle sjove SD-Ram der rager højt op :)

/* seider */
Avatar billede nexus Nybegynder
21. februar 2001 - 03:32 #2
Det er Socket A bundkort begge to og bundkortet skal sidde i et A-open HQ-08 full-tower så det bliver sikkert ikke et problem
Avatar billede thoeger Nybegynder
21. februar 2001 - 09:07 #3
på abit\'en kan det blive nødvendigt at modificere køleren lidt. Men der er lige kommet en Mini Super orb som passer på de kort hvor der sidder mange ting lige rundt om sokklen.
Jeg mener personligt at det med risikoen ved at ødelægge cpu\'en er lidt overdrevet hvis man ellers er lidt forsigtig, og eller sørge for at køleren sidder ordentlig inden man begynder at stramme den.
Avatar billede kennh Nybegynder
21. februar 2001 - 14:02 #4
Har et A7V bundkort som du omtaler og en Acorp chrome round køler. Cpu\'en sidder lige ud for strømforsyningen, og kan sagtens sidde der med den køler. Køleren er ca. 4 cm høj.
Avatar billede janomel Nybegynder
21. februar 2001 - 19:31 #5
Du kan få mange af thermalteak´s køler i en mini udgave. Det hjælper måske
Avatar billede redbastard Nybegynder
28. april 2001 - 17:36 #6
jeg har asus A7V133 med via kt 133a
jeg har en thermaltake super orb
HQ08 full tower og der er masser af plads
dermed vil jeg tro at du uden problemer vil få plads i et midi kabinet med samme bredde som HQ08 (hvis det findes)
mht.til silverado køleren så er der 4-6 ugers leverings tid da den er i rest ordre
der er plads til,men den skal afmonteres hvis du skal flytte kabinettet,pga.vægten