Avatar billede frake Nybegynder
27. juni 2004 - 21:20 Der er 2 kommentarer

Access: åbning af form udfra combobox

Hej...

Jeg roder med en kundedatabase og har i den forbindelse ønsker om at lave en combobox på virksomhedsformen hvorfra man kan se de kontaktpersoner der er i den pågældende virksomhed. Vælges en kontaktperson fra comboboxen skal man således hoppe videre til kontaktpersonformen med den ønske kontaktperson. Jeg har lavet forespørgslen, men mangler lige at vide hvordan man sætter resultatet fra en forespørgsel ind? Hvordan søger man for at indholdet i comboboxen skifter for hver virksomhed?

på forhånd tak

Christian Frank
Avatar billede killerclown Nybegynder
28. juni 2004 - 08:42 #1
Hey frake !
Jeg har brugt dette til en kopimaskinefejlmeldings-side, men den burde kunne bruges.
Den sender værdien af kolonnen serienummer. I selve combo-boksen vises værdierne i placering-kolonnen :)

<select name="select" class="felt">
          <%
While (NOT rs.EOF)
%>
<option value="<%=(rs("serienummer").Value)%>" <%If (Not isNull((rs("ID").Value))) Then If (CStr(rs("serienummer").Value) = CStr((rs("ID").Value))) Then Response.Write("SELECTED") : Response.Write("")%> ><%=(rs("placering").Value)%></option>
<%
rs.MoveNext()
Wend
If (rs.CursorType > 0) Then
  rs.MoveFirst
Else
  rs.Requery
End If
%>
</select>

MVH Morten
Avatar billede frake Nybegynder
28. juni 2004 - 15:03 #2
Hej Morten,

Nu er jeg ikke helt sikker på at jeg forstår alt din kode, men så langt jeg kan se så har du din query inde i din VBS. Kan det lade sig gøre at bruge ren SQL? Hvis det er til nogen hjælp så vedlægger jeg gerne min SQL

SELECT [Kontakt person].Navn AS [Kontakt person_Navn]
FROM Virksomhed INNER JOIN (Adresse INNER JOIN [Kontakt person] ON Adresse.ID = [Kontakt person].Adresse) ON Virksomhed.Navn = Adresse.Virksomhed
WHERE (((Adresse.Virksomhed)=[Forms]![_Virksomhed]![Navn]));

Mvh

Christian