Avatar billede soloman Nybegynder
27. juni 2004 - 17:31 Der er 8 kommentarer

Flytte filer fra win3.1 til winxp

Hei! Skal flytte en del filer fra en gammel win3.1 maskin til en der kører xp. Men den gamle har ikke nettværkskort/usb/cd-brenner og den nye har ikke 3.5" diskett.
Min plan er å bruke en paralell-kabel (lpt) mellom dem, men hvilke programmer er det mulig å bruke? Tror win3.1-maskinen har norton commander (dos) installert. Men jeg må jo ha noget på xp også.

Ræt nostalgisk igrunnen...

Nogen forslag? Min søster vil sætte stor pris på det :-)
Avatar billede stig3 Mester
27. juni 2004 - 17:48 #1
Jeg ville sætte harddisken over i den nye hvis det var mig......
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 18:07 #2
Jeg er enig i ovenstående. Det er langt det letteste.
Avatar billede soloman Nybegynder
27. juni 2004 - 18:09 #3
Helt klart, men det er to laptops. Tror det bliver lidt besværligt.
Avatar billede C:\> Juniormester
27. juni 2004 - 19:09 #4
Kan du ikke bare kopiere filerne ud på disketter, og fra en anden pc (med 3½" diskette) sende filerne på mail eller lign til din XP maskine!

Ellers, hvis der er serielle porte på begge maskiner, kan du krydsforbinde maskinerne med et nul-modem kabel. På Win3.11 maskinen ligger der 2 programmer "interlnk" og "intersrv" som er beregnet til seriel overførsel med nul-modem kabel.

Hvis du har Norton commander på din XP maskine, er det nok at foretrække mellem maskinerne, men "interlnk" og "intersrv" virker faktisk godt.

Ellers er der vel kun gøg og gokke metoden tilbage, nemlig at ringe til den anden maskine via modem.
Avatar billede soloman Nybegynder
27. juni 2004 - 19:31 #5
interlnk og intersrv kendte jeg godt nok ikke. Smid lige ind et svar cf560
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2004 - 20:18 #6
Fastlynx har en lille dosklient som kan bruges på 3.11 maskinen. På xp'en kan du bruge windows klienten. Det virker fint. Jeg har selv brugt det til en laptop som ikke havde nogen cd/netværk osv.
http://www.tucows.com/preview/227506.html

Norton commander kan også bruges men så skal du kopiere ncmain ud på en bootdiskette og bruge den på xp maskinen. Og så må den selvfølgelig ikke være partitioneret med ntfs.

Det samme gælder såvidt jeg ved for interlnk og intersrv. Her er en side der forklarer lidt om det program: http://www.mwpms.uklinux.net/page6a.htm
Avatar billede C:\> Juniormester
27. juni 2004 - 20:45 #7
svar
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 09:27 #8
Kan spørgsmålet lukkes ?