Avatar billede psoriasis Nybegynder
25. juni 2004 - 23:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilket spil er dette?

Hej Eksperten,

En af mine venner har meddelt mig, at han gerne vil finde et gammelt adventure-spil som han en gang har spillet demoen af. Desværre kan han hverken huske navnet på spillet eller særlig meget af det, men han ved, at man styrede en mand i læderjakke, og hvis man kiggede på noget bag et pigtrådshegn sagde han noget i stil med "that is some kind of unidentified object".
Spillet er god gammeldags point 'n' click-baseret (- altså i stil med Day of the Tentacle, Monkey Island 1&2, Sam 'n' Max og mange andre), og vi vil begge meget gerne vide hvad det er for et spil (da jeg må indrømme at være blevet grebet af opgaven..), og eventuelt hvor man kan finde det henne.

Som en sidste ting vil jeg lige inkludere en liste over spil som det IKKE er:

Rex Nebular
Simon the Sorcerer
Loom
Indiana Jones and the Last Crusade
Indiana Jones and the Fate of Atlantis
Full Throttle
Dreamweb
Zak McKracken

Håber der er en eller flere der kan hjælpe.
Avatar billede blyno Praktikant
26. juni 2004 - 00:17 #1
Kunne det være Maniac Manson ?

Er par C64 screenshots http://images.google.dk/images?q=maniac%20manson&hl=da&lr=&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

(det er det spil man kan spille på første sal i nutiden i Day of the tentacle)
Avatar billede psoriasis Nybegynder
26. juni 2004 - 00:36 #2
Hov, nej, det er heller ikke Maniac Mansion. Dén glemte jeg lige at føje på listen.
Avatar billede klojs Nybegynder
26. juni 2004 - 02:45 #3
Avatar billede psoriasis Nybegynder
26. juni 2004 - 14:50 #4
Sorry pal, hverken Alone in the Dark eller et Flash-spil.
Fik måske ikke understreget grundigt nok at spillet er gammelt (jeg vil skyde på midt-80'erne/slut-80'erne, evt. start-90'erne), men det troede jeg var self-explanatory når jeg sammenlignede med DOTT, Monkey Island osv. Oh well, my bad..
Avatar billede kraftwerk Nybegynder
29. juni 2004 - 14:59 #5
Det skulle ikke være et af Larry spillene?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
29. juni 2004 - 16:29 #6
Nope, heller ikke Larry. (- Han hedder jo ikke "Leisure Suit" Larry for ingenting..)
Avatar billede psoriasis Nybegynder
18. juli 2004 - 21:40 #7
Lukker...