Avatar billede header Nybegynder
25. juni 2004 - 19:25 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

Er Access svært at lære?

Eller er det mig der er dum?
For jeg kan ikke finde ud af det.
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2004 - 19:27 #1
Jeg kan heller ikke altid finde ud af det, og jeg betragter mig som værende i besiddelse af en nogenlunde normal intelligens.

Men hvad er dit problem?
25. juni 2004 - 19:27 #2
Er Access svært at lære? Både ja og nej :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juni 2004 - 19:30 #3
Generel database design, normalisering, datamodelering, kan godt være lidt langhåret, men access er nu ikke så svær.

Gå du bare igang, IDG har udgivet nogle gode 68,- kr. hæfter der faktisk er meget gode. hvis du starter simpelt og bygger det op små successer ad gangen, skal det nok gå
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2004 - 19:32 #4
"små successer ad gangen"

Dagens guldkorn :o)
Avatar billede header Nybegynder
25. juni 2004 - 19:33 #5
Jeg sidder med Libris-hæftet "Access 2002 - for (næsten) alle".

Jeg fatter omtrent det halve af kapitel syv og otte. Og det er lige som ikke nok til at kunne bruge det.
Måske man skulle købe en pakke kartotekskort istedet?
Avatar billede jkrons Professor
25. juni 2004 - 19:33 #6
Jeg mener at Access er forholdvis nemt at lære det grundlæggende i, men til gengæld kan man også blive ved at lære noget nyt, selv om man har brugt det i mange år.
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2004 - 19:35 #7
header > Jeg har nogle filer der viser hvordan du bygger en database i Access. Den er med skærmdumps i Access97, men mange har lavet den i Access2000. Sender den gerne hvis du lægger din e-mail.
25. juni 2004 - 19:35 #8
enig, jkrons. Jeg har aarbejdet med Access siden version 1.0 i '93. Og jeg lærer stadig nye ting hele tiden
Avatar billede jkrons Professor
25. juni 2004 - 19:37 #9
Jeg har kun arbejdet med Access siden 2.0, så jeg lærer meget nyt :-)
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2004 - 19:39 #10
Thomas > Prøv at se på dit eksempel med LOGIN funktion. Så vil du lære noget nyt også idag :o)
25. juni 2004 - 19:40 #11
uh...2.0! Det var tider :)
Avatar billede header Nybegynder
25. juni 2004 - 19:40 #12
mugs > Det ville jeg gerne, men min Outlook er midlertidig ude af drift. Er ved at ændre mine konti.
Jeg lægger den i løbet af aftenen.
Avatar billede jkrons Professor
25. juni 2004 - 19:41 #13
specielt når man skulle lave menuer og andre spændende ting :-)  Jeg tror aldrig jeg har haft et program med så mange makroer som man havde i Access 2.0
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2004 - 19:43 #14
header > Ok, skal bruge ca. 5 MB plads i din indbakke.
Avatar billede header Nybegynder
25. juni 2004 - 19:45 #15
mugs > Kan de bruges i 2002?

Det er jo ikke sikkert de er bedre end hæftet. Men jo mere jeg kigger på, jo mere vil jeg vel fatte (kan man da håbe).
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2004 - 19:51 #16
Bruger selv 2000 hjemme og 2002 på arbejdet uden problemer. Det er jo rigtigt, at de måske ikke er bedre end hæftet. Men så er du velkommen til at slette dem igen.

Hvo intet vover, intet vinder.
/ukendt

Den som ikke prøver, opnår intet.
/mugs
Avatar billede header Nybegynder
25. juni 2004 - 19:51 #17
De første 6. kapitler i mit hæfte var der øvelser til.
Fra og med kapitel 7. er det næsten kun teori - og så går det galt for mig.
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2004 - 19:52 #18
Jeg kender ikke omtalte hæfte, så det er svært at give nogle kommentarer. Hvad omhandler kapitel 7?
25. juni 2004 - 19:53 #19
Mugs-> ja min Login-funktion er vist én af de gamle! Det kunne være at den skulle opgraderes lidt ;o)
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2004 - 19:58 #20
Thomas > Jeg fik en henvendelse forleden aften udenom eksperten vedr. et eksempel på LOGIN. Det har jeg ikke og henviste til din hjemmeside.
Og så brød hel.... løs, jeg fik en 40 hestes skideballe over flere afsnit om at referere til eksempler der ikke fungerer. Jeg gad ikke en gang at læse det færdigt.
25. juni 2004 - 20:04 #21
okay!?? Det må jeg da hellere kigge på. Det har da virket, da jeg har haft flere andre henvendelser på den ang. videreudvikling af den??

Nå, men tak fordi du siger det :o)
Avatar billede header Nybegynder
25. juni 2004 - 20:05 #22
Det var bare en bemærkning.

Men det handler om lidt af hvert. Går mere i dybden med emner jeg har været igennem. Desuden fylder relationsdatabaser en del.
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2004 - 20:07 #23
thomas > Ja, den har fungeret, men ikke mere. Jeg får fejl hver gang.

header > relationsdatabser fylder vel ikke mere end andre databasesystemer. Komprimerer du din database en gang imellem?
Avatar billede header Nybegynder
25. juni 2004 - 20:26 #24
Jeg mente i hæftet.
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2004 - 20:28 #25
OK :o)
Avatar billede jkrons Professor
25. juni 2004 - 21:01 #26
Jeg mener at det vigtigste omkring Access er at være klar over, at det primært er et udviklingsværktøj, ikke et slutbrugerværktøj som Excel eller Word. Derfor kan det godt virke noget teoretisk, når man skal læse om det.
Avatar billede header Nybegynder
25. juni 2004 - 23:22 #27
mugs > Det bliver ikke i dag med den mail adresse.

Du må holde øje med tråden. Jeg er åbenbart nød til at have hjælp af Stofa.

Det her er en l.... dag!
Avatar billede mugs Novice
25. juni 2004 - 23:24 #28
Enhver dag er en dejlig dag.
Jeg får en mail når der er nyt i tråden. Så ingen problemer i det :o)
Avatar billede header Nybegynder
26. juni 2004 - 18:58 #29
mugs > Jeg har nu fået min Outlooktil at fungere, men får ikke brug for filerne alligevel (i hvert fald ikke i første omgang).
Jeg har besluttet at starte forfra på mit hæfte.

Tak til alle for svar - på et ikke helt almindeligt spørgsmål.
Avatar billede mugs Novice
26. juni 2004 - 19:47 #30
header > Selv tak. Så skulle vi vel kunne få spørgsmålet afsluttet.
Avatar billede header Nybegynder
26. juni 2004 - 21:41 #31
Læg svar for point.
Avatar billede mugs Novice
26. juni 2004 - 22:06 #32
.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
27. juni 2004 - 13:15 #33
Avatar billede header Nybegynder
27. juni 2004 - 14:35 #34
Jeg ville egentlig have delt lidt point ud til alle der har skrevet her. Men da der åbenbart ikke er mere end to der er interesseret, må jeg jo så give "det hele" til dem.
mugs får de fleste, for at have udvist størst interesse.
Avatar billede header Nybegynder
27. juni 2004 - 15:09 #35
bojohansen > Tak!