Avatar billede pojo Nybegynder
25. juni 2004 - 00:11 Der er 6 kommentarer

Kan ikke få adgang

Hej
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor jeg ikke kan få adgang til et netværksdrev?
Scenarie: 4 pc'er i et hjemmenetværk med tdc adsl lan. Alle har windows xp, alle er sat op på samme måde, men det er kun de 2 af dem, der kan kommunikere sammen. Ved henvendelse til de 2 andre får man at vide at man muligvis ikke har rettigheder til at se det drev. Kontakt systemadministratoren.
Avatar billede allanj1 Nybegynder
27. juni 2004 - 16:03 #1
Er din "arbejdsgruppe" til den samme ?
Kører du med firewall på dit netkort ?
eller har du lavet deling på dine drev ?
Avatar billede pojo Nybegynder
27. juni 2004 - 21:21 #2
Hej Det var da dejligt, der endelig var een der reagerede
Yes, det er samme arbejdsgruppe
Nej, jeg har fjernet fluebenet til firewallen på netkortet
Yes, der er lavet deling af nogle af mapperne og printer på alle pc'erne
Avatar billede allanj1 Nybegynder
28. juni 2004 - 12:32 #3
har de hver deres ip ?
kan du se de 2 maskiner i netværkssteder ?
Avatar billede pojo Nybegynder
28. juni 2004 - 22:05 #4
Jep, vi har hver vores IP
Jep, vi kan alle sammen se hinanden i netværkssteder, men de 2 af dem kan man ikke komme ind i, men får flg. besked: "\\Hjemme 3 er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator, for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.
Adgang nægtet"
Avatar billede allanj1 Nybegynder
29. juni 2004 - 15:32 #5
Har du delt rigtigt ,er der en "hånd " ved drevene ??
Hvor har du gjort det ??
Avatar billede pojo Nybegynder
29. juni 2004 - 22:40 #6
Kan man dele forkert? Ja, der er en hånd ved mapperne.
Stifinder, deling og sikkerhed, og tilladelserne skulle også være iorden her.