Avatar billede pojo Nybegynder
24. juni 2004 - 21:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke køre msconfig

Hejsa, er der nogen der kan knække den:
Når jeg vil starte Msconfig, får jeg følgende besked: "Denne handling er blevet annulleret på grund af begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren".
Jeg har windows xp pro, jeg er logget ind som administrator med alle rettigheder så vidt jeg kan se.
Jeg kan heller ikke køre: sfc / scannow, og regedit ville heller ikke være med på et tidspunkt.
Jeg kan heller ikke kommunikere med nogle af de andre computere på hjemmenetværket, uden at få at vide, at jeg skal kontakte system administratoren.
Såhhh, hvordan får jeg lige fat i ham?????(Jeg troede det var mig)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. juni 2004 - 21:50 #1
er det ikke scannow /sfc

ellers lav en systemgendannelse... eller i sidtste ende en repair..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. juni 2004 - 21:56 #2
smider et svar, da jeg hopper af...O)
Håber det virker..?
Avatar billede pojo Nybegynder
24. juni 2004 - 21:58 #3
Nej det er da vist sfc / scannow
Mht. systemgendannelse: jeg har haft det her problem så længe, at jeg ikke ved, hvilken gendannelsesdato, der måske kunne bruges.
Mht. repair: Har du en begrundet ide for at det kunne hjælpe?
Avatar billede agazoth Nybegynder
24. juni 2004 - 22:09 #4
Nej, det er sfc /scannow - altså intet mellemrum mellem / og scannow. Det løser dog nok næppe dit problem.
Avatar billede agazoth Nybegynder
24. juni 2004 - 22:14 #5
Hvor ser du, at du har administratorrettigheder?
Avatar billede pojo Nybegynder
24. juni 2004 - 22:34 #6
Til agazoth: Det er ikke fordi, jeg har 100% styr på det, men f.ex i computeradministration: Denne computer-Administrer-brugere-standard-egnskaber:medlem af administratorer
Avatar billede driis Nybegynder
24. juni 2004 - 22:35 #7
Prøv at kontrollere, om msconfig er deaktiveret i gruppepolitik:

Vælg Start->Kør og skriv "gpedit.msc"

Vælg her Brugerkonfiguration->Administrative skabeloner->System->Kør ikke angivne Windows-programmer. Deaktiver den.

Det er i hvertfald en mulighed at det er det, der er problemet.
Avatar billede pojo Nybegynder
24. juni 2004 - 22:38 #8
Her står der også, at "kontoen er opgraderet fra windows millennium edition" (Oem-version) Kan det være begrænsningerne kommer ind i billedet?
Avatar billede pojo Nybegynder
24. juni 2004 - 22:51 #9
Hej driis. Tak for rådet. Alle politikkerne her var "ikke konfigureret". Det hjalp på msconfig-problemet at deaktivere. Så du har egentlig fortjent pointene, men kan jeg få hjælp til de andre problemer også, eller skal jeg oprette nyt spørgsmål?
Og hvordan kan man lære alt det der policy-noget? Er mine netværksproblemer også fordi det er "ikke konfigureret"?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. juni 2004 - 00:12 #10
<pojo>: Hvis du skulle bruge [msconfig] for at se fanebladet [START] og ændre lidt her så kan du med fordel også bruge denne util:
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Avatar billede pojo Nybegynder
25. juni 2004 - 00:49 #11
Tak for fidusen -jeg kigger på det imorgen -gab -godnat
(majsmarken---i Lystrup?)
Avatar billede driis Nybegynder
25. juni 2004 - 16:51 #12
Den med registreringsdatabasen kan sikkert klares ved at sætte "Forbyd adgang til registreringsdatabaseværktøjer" til deaktiveret (Samme sted i gp editor).

Jeg tror også de andre problemer stammer fra forkerte gruppepolitikker.

Er computeren medlem af et domæne, eller har været det ? Gruppepolitikker arves fra en domænecontroller, så det kan  være herfra de "forkerte" indstillinger kommer.
Avatar billede pojo Nybegynder
26. juni 2004 - 22:54 #13
Hej igen, driis
Jeg er lidt på tynd is og ikke så god til "politik" - hvordan ser man om man er medlem af et domæne?
Og hvordan kan det være, at, så vidt jeg kan se,. så er alle indstillingerne enten ikke konfigureret, eller ikke defineret som standard, og så er der åbenbart alligevel nogle af dem, der skal være anderledes. Er det ikke lidt kryptisk?