Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2004 - 04:25 Der er 2 kommentarer

Grafik driver fejk, X-Window starter ikke

Da jeg her for ca. 1 time siden ville installere nVidia driveren til Linux fordi jeg ville ha' installeret Unreal Tournament 2003, kom fint ind i "failsafe mode" (Kører Mandrakelinux 10.0) men driver installationen gav mig en eller anden fejl om at driveren allerede var installeret. Jeg fortsatte i den tro at den nVidia driver der var i systemet var ældre end den jeg var ved installere. Derefter fik jeg et eller andet om at en nVidia RPM skulle fjernes, derefter fik jeg et eller andet om at der var et kernel modul der manglede og at installationsprogrammet kunne hente det fra ftp://download.nvidia.com, derefter sagde den "installation failed" og kom med et eller andet jeg ik forstod eller husker.

Nu når jeg prøver at starte "normal mode" går den bare til komandopromt og spørger efter brugernavn og password, jeg logger på som "root" og prøver at eksekvere komandoen "kde" så siger den et eller andet med at den ikke kan loade nVidia driveren.

Jeg er fuldstændig lost, hvad kan  jeg gøre?
Avatar billede poulwann Nybegynder
23. juni 2004 - 15:28 #1
Prøv at køre NVIDIA driveren igen, denne gang lad være med at kigge efter kernel modules, men prøv at lade den bygge dem selv. Har selv lige recompilet mit nvidia kernel module her imorges da jeg skiftede kernel. Du skal dog have kilde koden til din kerne installeret, den findes også i mandrake, som en .rpm eller lign: kernel2.x.x.source.devel.rpm eller noget i den stil.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2004 - 23:37 #2
Problemet er at jeg ikke kan bruge Rpmdrake til at finde pakker og installere og jeg har ikke koden installeret. Er det ikke muligt at indstille X-Window til at bruge en eller anden indbygget driver ligesom Windows har en indbygget driver? Vil nemlig virkelig gerne ind i KDE så jeg kan kopiere nogle filer lidt rundt og så kan jeg evt. reinstallere Mandrake.