Avatar billede _et Praktikant
22. juni 2004 - 23:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

problemer med DNS server. kan ikke pinge nyt subdomæne

Jeg har en windows 2003 server på prøve, hvor jeg har et ActiveDirecty domæne xxx.net

den kører WWW, DNS, SQL og Exhange

Domænet xxx.net eksisterer også på internettet, hvor scannet styrer det for mig.

Efter installationen kunne jeg fint pinge de subdomæner, der var oprettet på scannet' navneserver iforvejen.

Jeg lavede et nyt internet subdomæne hos scannet yyy.xxx.net, men det kan ikke pinges fra mit lokalnet (serveren)

Har nogen en løsning?

Kan problemet ikke hænge sammen med at mit AD domæne hedder det samme, som mit internetdomæne ?? (Måske tør DNS serveren ikke opdaterer udefra pga. interne domæne ??)
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
22. juni 2004 - 23:47 #1
Problemet ligger i din Active directory.
Jeg vil tro at du har valgt at kører en intern DNS-Server, denne DNS-Server skal indeholde xxx.net, når du så vælger at oprettet et subdomain på scannet, så skal du også oprette den på din interne DNS.
Forklaringen ligger i at de interne maskiner i første omgang vil søge efter den zone du skal bruge på den interne dns-server, hvis den ikke findes her vil den gå videre til eksempelvis scannet's nameservere
Avatar billede _et Praktikant
23. juni 2004 - 00:03 #2
Så var den der :-)

Jeg havde prøvet, men ikke gjort det rigtigt

er du klar med et svar.
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
23. juni 2004 - 00:04 #3
klar :p
Avatar billede _et Praktikant
23. juni 2004 - 00:13 #4
yes sir