Avatar billede zhristian Nybegynder
22. juni 2004 - 15:57 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Sniffe WLAN netværk

Hey eksperter!

Da jeg står og skal på ferie, hvor hotellet har gratis trådløst internet, ville det være dejligt hvis nogle havde et program hvor jeg kunne finde ud af hvad det trådløse netværk hed - det kan mit nuværende program der fulgte med netkortet nemlig ikke :( (Netgear).
Avatar billede razersedge Nybegynder
22. juni 2004 - 16:00 #1
Tror nu nærmere det er fordi Acces Point'et/Routeren er sat til ikke at Broadcaste det, så bliver navnet en form for ekstra adgangsparameter.
Sidder du i et netværk derhjemme hvor du har adgang til opsætningen?
Avatar billede razersedge Nybegynder
22. juni 2004 - 16:01 #2
Windows har selv indbygget funktionalitet til at se hvad det hedder, hvis det bliver broadcastet
Avatar billede zhristian Nybegynder
22. juni 2004 - 16:09 #3
Jeg kører Windows 2k på min bærbare, og programmet der fulgte med finder ikke selv netværket! - og det gør Windows 2k heller ikke :(
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. juni 2004 - 16:35 #4
Avatar billede zhristian Nybegynder
22. juni 2004 - 16:52 #5
Det virker jo, bufferzone :)

Umn, lige en anden ting.. Jeg skal jo til USA og der kører de med en anden WLAN standard en herhjemme? Mit netkort er 802.11b - bruger de ikke normalt 802.11a? Kan jeg stadig godt forbinde mig til netværket, bare med 11mbps?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. juni 2004 - 17:22 #6
Det kommer helt and på de hotspots og accesspoints du forsøger at tilkoble. 11a standarden køre på en meget højrere freqvens end 11b, så dit netkort vil ikke kunne få forbindelse med et 11a access point hvis det kikke kan håndtere standarden.

Prøv og se om du ikke kan finde et billigt usb 11a netkort, så er du sikker, jeg vil dog tro at en del access points i USA også kan håndtere 11b
Avatar billede zhristian Nybegynder
22. juni 2004 - 17:41 #7
Tak for hjælpen! Det vil jeg prøve :)