Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2004 - 11:43 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Xandros download uden brug af BitTorrent

Hvor kan jeg downloade Xandros Desktop OS Open Circulation Edition unden brug af BitTorrent?

på deres hjemme side kræver det BitTorrent
http://www.xandros.com/products/home/desktopoc/dsk_oc_download.html

jeg har prøvet med bitTorrent, men ligger omkring 2kbyte/sec selvom jeg sætter upload ect til max (hvilket jo også har noget at skulle sige når man downloader) og folk uploader fint fra mig med 10kbyte/sec, mens jeg ligger på 2kbyte/sec download
jeg har ikke andet kørende der bruger af min 2Mbit, så der skulle være min 200kbyte/sec fri til download af Xandros.

Så et bedre sted af hente Xandros Desktop OS Open Circulation Edition end med bitTorrent ønskes
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2004 - 11:44 #1
Damn, så ikke det var server | linux den kom i :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2004 - 11:47 #2
vil ikke betale 10$ for at bruge deres HTTP for at hente den uden bitTorrent
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. juni 2004 - 12:14 #3
ka desværre heller ikke finde den :/ linuxpusher har den for en 20'er..
Avatar billede toey Nybegynder
22. juni 2004 - 12:19 #4
Der er denne side: http://www.linuxiso.org/

Der er 15 forskellige distrobutioner.... Naturligvis er Xandros ikke med :( Men skal det absulout være den??? Prøv at kigge på de forskellige. Der er mange rigtig fede... Og forbindelsen er skide god... (Min 2Mbit henter med 230KB/sek)

Bittorrent... Det kan godt være fordi den ikke er særlig populær. Hvis der ikke er nogen der gider hente den, så er der, det færre til at uploade.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2004 - 12:22 #5
toey => jeg er kun interesseret i Xandros, jeg har red hat, suse, slackware, ect og køre PT med libranet på den bærbare..
jeg plejer normalt at hente fra linuxiso.org, så jeg er bekendt med deres hastigheder. ;o)
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. juni 2004 - 12:32 #6
"If you prefer not to use BitTorrent software, you can also download by HTTP. The price is US$10 to cover our bandwidth and administration costs."

Har du åbnet for BT portene ???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2004 - 12:37 #7
zyphon => ved godt det koster 10$ at hente fra deres HTTP ;o)

Har brugt BitTorrent et par gange før, og der har det ikke været nødvendigt at åbne nogle porte for at liggge på 150Kbyte/sec.

BitTorrent bygge jo på noget P2P, så det er antallet af forbindelser der bestemmer farten.

jeg er slet ikke interesseret i at brug BitTorrent mere :(
Avatar billede strych9 Praktikant
22. juni 2004 - 13:40 #8
Xandros er en købedistribution baseret på Debian. Den finder du ikke noget gratis download af nogen steder. Samme med Lycoris og Sun Java Desktop.. Desværre du. Hvis du ser den et sted kan du godt regne med at det er en uautoriseret piratkopi.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2004 - 13:42 #9
strych9 => der tager du fejl ;o)

Der findes 1 version som er gratis
Xandros Desktop OS Open Circulation Edition
"The Open Circulation Edition is a limited version of Xandros Desktop OS that can be download at no charge and freely distributed to others"
http://www.xandros.com/products/home/desktopoc/dsk_oc_intro.html
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2004 - 13:43 #10
Avatar billede strych9 Praktikant
22. juni 2004 - 13:43 #11
version 1 ja.... jeg går ud fra at det er version 2 din forespørgsel går på.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2004 - 13:49 #12
strych9 => min forespørgsel går på den version som jeg linker til i spm'et

http://www.xandros.com/products/home/desktopoc/dsk_oc_whatsin.html
What's in the Download
Xandros Desktop OS Open Circulation Edition

Xandros Desktop OS Version 2 Open Circulation Edition Installation CD

så ja, det er 2'eren ;o)
Avatar billede strych9 Praktikant
22. juni 2004 - 13:53 #13
Nuvel, den kan du ikke downloade gratis/lovligt.... Endnu.
Kan se at de har source koden på deres ftp til fri download, og så har de jo faktisk opfyldt deres forpligtelser i forhold til GPL'en. Med Xandros betaler man ligesom for det der ekstra lag af brugervenlighed. Hvis du ikke kan leve uden så må du altså støtte op om sagen og punge ud =) ellers kunne du jo bare bruge Debian som den er baseret på.
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. juni 2004 - 14:33 #14
yep ved godt det koster monetas at bruge deres http download!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2004 - 14:51 #15
strych9 => jeg kan da download den gratis fra deres hjemmeside, hvis jeg bruger BitTorrent
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2004 - 14:56 #16
jeg ved godt at deres Xandros Desktop OS version 2 Standard og Xandros Desktop OS version 2 Deluxe koster..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2004 - 14:59 #17
prøvede igen med BitTorrent, og ligger på 80-100Kbyte/sec så jeg prøver og se om det holder ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. juni 2004 - 15:47 #18
fik åbenbart fat i nogle gode forbindelser, da jeg lå på ca 215Kbyte/sec det meste af tiden
http://krogh-hansen.dk/eksperten/Xandros.jpg

så hvis cp1 og zyphone lægger et svar så jeg kan lukke ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juni 2004 - 10:34 #19
cp1 og zyphone lægger et svar så jeg kan lukke ;o)
Avatar billede strych9 Praktikant
27. juni 2004 - 12:57 #20
hehe rkhdk det _er_ altså ikke lovligt. Distrowatch siger følgende: "Cons: Includes proprietary components, which prevents re-distribution, no free download."
men ok.. jeg gider ikke at gå op i det ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. juni 2004 - 13:45 #21
strych9 => fint nok, så har jeg hentet en ulovlig Xandros fra deres hjemmeside ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juli 2004 - 16:21 #22
Lader ikke til at cp1 og zyphone vil lægge et svar, så toey og strych9 får pointz
Avatar billede olennert Nybegynder
27. juli 2004 - 17:04 #23
Xandros Desktop OS Open Circulation Edition kan så vidt jeg ved hentes fra http://pub.datux.nl/iso/xandros-201-ocd-installation.iso
Jeg har endnu ikke selv prøvet den (er i gang med at downloade den), men Robert Bruce Thompson (www.ttgnet.com) siger det er Xandros OCE. Og her er hvad han skriver om Open Circulation Edition:

The Xandros OCE has the limitations you'd expect from a free download. No manual and no support. The only way it's "crippled" is that the integrated CD burning is limited to the slowest speed supported by your optical writer. (I'm not sure why Xandros did this. It seems stupid to me, especially since it's easy enough to get around by installing K3B or one of the other standard Linux CD burning apps.)

Also, OCE does not include Crossover Office (which allows running Office 2000 and other popular Windows apps) or StarOffice. That's understandable, because Xandros has to pay Codeweavers or Sun for each copy of Crossover Office or StarOffice they distribute.

Also, for some reason, OCE comes with the free (ad-supported) version of Opera installed. Once again, it's easy enough to remove that and install Mozilla, which is what you should be using.