Avatar billede _oo-daniel-oo_ Nybegynder
21. juni 2004 - 20:11 Der er 13 kommentarer

iis 2 sider på samme server

jeg har instaleret windows 2003 server på min server men kan ikke få den til at virke med de 2 sider jeg vil have den til at hoste den ene er lavet .shtml er det nogle det har en guidt til at opsette den... fandt ellers nogle her inde men den ene viste at jeg skille lave den som feks. xxx.xxx.xxx.xxx:80 og den anden som xxx.xxx.xxx.xxx:81 men jeg kører med gratis dns o kan ikke lige få configoret den til at kører den ene side ned til port 80
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
21. juni 2004 - 20:14 #1
DNS har intet med dine porte at gøre, jeg forstår dog ikke rigtigt hvad det er du gerne vil opnå.. kan du uddybe lidt?
Avatar billede _oo-daniel-oo_ Nybegynder
21. juni 2004 - 20:15 #2
jeg vil have 2 hjemme sider på min server
Avatar billede _oo-daniel-oo_ Nybegynder
21. juni 2004 - 20:15 #3
men kan ikke finde ud af at få den sat ordenlig op
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. juni 2004 - 20:19 #4
hvis du har to gratis domæner, f.eks.: side1.gratis.dk og side2.gratis.dk kan du sætte disse som hostheader for de websites du opretter, så vil iis automatisk vise det korrekte site (begge kører på port 80)
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
21. juni 2004 - 20:25 #5
hamderpolle har fuldstændig ret,
for at uddybe det lidt, gør du ganske enkelt det at du går ind under din iis-manager, og opretter et nyt website. Hvis du følger guiden kommer du til host header som hamderpolle nævner.
Der burde ikke være så mange ben i det.
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
21. juni 2004 - 20:26 #6
Det forudsætter selvfølgelig at du har klaret DNS-delen.
Avatar billede _oo-daniel-oo_ Nybegynder
21. juni 2004 - 20:33 #7
oki men siden kommer ikke op
har opretted 2 sider en der heder www.øff.dk og en der heder www.kylling.lir.dk
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
21. juni 2004 - 20:34 #8
og du har sat dns rigtigt op ?
btw ø er så vidt jeg ved ikke understøttet endnu
Avatar billede _oo-daniel-oo_ Nybegynder
21. juni 2004 - 20:36 #9
hvis der er nogle der vil guide mig i gennem en opsetning så er min msn kylling_2003@msn.com
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
21. juni 2004 - 20:37 #10
Når jeg går ind på www.kylling.lir.dk får jeg følgende besked
Service Unavailable
Læs mere her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;823552
Avatar billede _oo-daniel-oo_ Nybegynder
21. juni 2004 - 20:37 #11
det virker med apasie skal lige siges men der kan jeg ikke få den til at understøtte .shtml filer
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
21. juni 2004 - 21:43 #12
Vi har nu kigget på serveren, og det så ud til at "Default application pool" var blevet nulstillet/smadret. Så det bedste er nok at geninstallerer.
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
30. juni 2004 - 23:53 #13
Skulle vi lukke her?