Avatar billede andersberg Nybegynder
21. juni 2004 - 18:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2,5" Harddisk Ekstern

Hejsa...

Kan nogen svare mig på om sådan en SKAL ha strøm via USB stikket for at fungere?

Er fordi at en af mine venners bærbare kun har et USB stik, og og til den eksterne harddisk kan der sættes både:

USB  ---> USB
Power ---> USB

Men er det nødvendigt at skulle bruge POWER stikket? Når der nu kun er sat en USB ting til.

Mvh. Anders
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2004 - 18:50 #1
Afhængigt af om den kan trække nok strøm fra USB-porten. Det er pc-afhængigt og min 2½" harddisk kan ikke trække strøm nok fra den ene af mine pc'ere men det er også den eneste. På alle andre pc'ere kan den nøjes med usb-stikket.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2004 - 18:51 #2
Min usb-harddisk kan trække strøm fra ps2 stikket, men som sagt har det kun været nødvendigt ved en enkelt pc.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2004 - 18:53 #3
Så svaret er nej. Det skulle kun være nødvendigt med USB-->USB
Avatar billede andersberg Nybegynder
21. juni 2004 - 19:01 #4
Den bærbare er en IBM Thinkpad T22 800 Mhz. Ved ikke om det siger noget?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juni 2004 - 19:39 #5
Det er svært at sige om lige den model giver strøm nok. Min Dell bærbare har ingen problemer med at give strøm nok.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
22. juni 2004 - 07:51 #6
Fra en usb port kan du max trække 0,5 amp. Nogle 2,5" HD bruger op til 0.8-0,9 amp.
-derfor skal de normalt have ekstra strømforsyning f.eks. via ps2 v.h.a det kabel som følger med den eksterne HD-drive.
Avatar billede andersberg Nybegynder
22. juni 2004 - 11:35 #7
Ok, der står i brugsforvirringen at det power kabel er ikke et krav at det bruges, så det satser jeg på :o) Finder jeg ud af på søndag!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 12:51 #8
Virkede det så ?
Avatar billede andersberg Nybegynder
29. juni 2004 - 13:49 #9
Jeps, det virkede perfectly!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 14:08 #10
Fint *s*
Takker for point