Avatar billede dmg Nybegynder
18. juni 2004 - 09:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Site, til administration af hjemmecomputer

Hej eksperter.

Jeg leder efter et site, der enten køre asp eller php.

Jeg har en hjemmecomputer og det kunne være nice, hvis jeg kunne få så mange oplysninger som muligt af hvad der køre af processor osv. Det ville også være rigtigt nice, hvis man kunne få en prompt frem eller lignene!!!

Findes der sådan noget?
Avatar billede macriis Nybegynder
21. juni 2004 - 23:40 #1
Ja det hedder bl.a. Remote Desktop Connection. (Hvis du altså kører Windows XP >)
Avatar billede dmg Nybegynder
22. juni 2004 - 07:59 #2
Hej macriis.

Jeg kender godt remote desktop connection. Men så bliver det nuværende bruger logget af. Jeg leder mere efter en hjemmeside, hvor man har en administrationsdel?

Er det noget du ved om findes?
Avatar billede macriis Nybegynder
22. juni 2004 - 09:22 #3
Nej det må jeg indrømme at jeg ikke gør. Det vil også være noget langhåret noget hvis det findes. Men du kan da prøve med VNC. VNC er en gratis klient der kan det samme som Remote Desktop uden at logge brugeren af. Derudover kan du bruge det fra en browser (via Java) og evt. nogle mobiltelefoner. Det betyder at du kan bruge det alle steder fra.
Selv om det er gratis er det meget sikkert.
Find det på www.realvnc.com.
Har selv prøvet at bruge det og styre min PC'er via en en Sony Ericsson P800. Det kørte fint.
Læs her om hvorfor det er smart: http://www.realvnc.com/why.html

Det er iøvrigt sådan at hvis der er en bruger på maskiner kan I "slås" om musen. Dvs. at du kan altså ikke gøre noget i baggrunden, men brugeren bliver ikke logget af.

Prøv det af.
Avatar billede dmg Nybegynder
23. juni 2004 - 11:09 #4
Hej Macriis.

Hehe... Tak for din rigtig gode beskrivelse :) dog kender jeg VNC rigtigt godt.

Det er ikke en fjernstyringsprogram jeg leder efter og du må undskylde hvis jeg har givet udtryk for dette. Det ville mere være nice, hvis det var en hjemmeside, man kunne gå ind i, i baggrunden og derved lave nogen ting, såsom overfører filer og se hvilke processer der køre i baggrunden.

Jeg ved godt at, hvis det findes er det noget meget langhåret noget, men hvis det er noget der er til at finde, ville det være for nice :-)

Mange tak for din hjælp, so fare ;)
Avatar billede macriis Nybegynder
23. juni 2004 - 11:38 #5
Hehe. Sorry.

Det er altid svært at se hvilket niveau "folk" er på.

Den langhårede webversion har jeg desvære aldrig hørt om :-/
Avatar billede dmg Nybegynder
23. juni 2004 - 11:50 #6
Det er bare helt i orden. Jeg må bare vente, til der kommer en forbi, som evt har hørt om ligende før. selvom jeg ikke går ud fra, det er gratis eller findes...

Tak for hjælpen.
Avatar billede eaglef1 Nybegynder
09. juli 2004 - 13:08 #7
Jeg ved godt det er et ret gammelt spørgsmål, men mon ikke det her er hvad du leder efter?
http://aspsysinfo.perthirc.net/
Avatar billede dmg Nybegynder
28. oktober 2004 - 08:50 #8
lukker spørgsmålet