Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
16. juni 2004 - 10:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Zyxell vs. Draytek

Er der nogen der har erfaringer med Draytek ?
Det jeg vil hører hvad i synes om Draytek.
Ligeså med hensyn til VoIP.
Avatar billede os123 Nybegynder
16. juni 2004 - 12:41 #1
Draytek er har Vigor 2600V til VoIP. Er en router med 2 telefon port med QoS.
Jeg købte min hos www.estation.dk
Avatar billede leif Seniormester
16. juni 2004 - 16:08 #2
Jeg kører Drayteks routere flere steder, og jeg kan kun anbefale dem. Efter min mening er de klart bedre end Zyxell. Jeg kørte ellers Zyxell men efter en af mine leverandører fik lånt mig en Draytek, så var Zyxell ude af mit hjem.

Nemt webinterface, bedre styring af forbindelse. Nu har jeg et hus med mange connections og der kunne Zyxell ikke følge med men Draytek havde ingen problemer.

Har du kigget på www.draytek.dk ???
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
16. juni 2004 - 16:41 #3
Leif --> Har tænkt på 2600vgi... Ved ikke om du ved noget om den. Men hvis, ved du så om man kan sige at, hvis det er telefonnummer xxxx xxxx jeg vil ringe til, at den så går over alm. telefonlinie, og hvis jeg vil ringe til 0049xxxxxxxx skal det være over IP?

Hvis den kan det skal det være sådan en jeg skal have...
Avatar billede os123 Nybegynder
16. juni 2004 - 16:53 #4
"v" står for voice ,"g" står for "trådløst wLAN 802.11g og "i" står for ISDN

Køb en 2600v hvis du har ADSL, og "vg" hvis du vil have at det skal køre WiFi/trådløs og "vgi" at køre over ISDN.

Ja, du kan sætte den op til at ringe som du beskriver, evt. en 2600V på 0049x.
som sendes IP til DK !
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
19. juni 2004 - 16:26 #5
os123 -> Det som man kan i 2600V, burde man også kunne i 260VGI ??
Som du selv siger.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
22. juni 2004 - 16:47 #6
Smider i et svar ?
Avatar billede os123 Nybegynder
22. juni 2004 - 16:58 #7
Korrekt :  "vgi" kan det samme som "v" , plus isdn
http://www.draytek.dk/produkter/vigor2600vserien/vigor2600vserien_new.htm
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
22. august 2004 - 17:50 #8
Smider i lige en svar...
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2004 - 17:56 #9
Sorry, ja, nu når du spørger pænt igen.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
23. juli 2005 - 22:32 #10
hej leif
bruger du din draytek til IP telefoni, jeg har selv en 2900VG
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2005 - 22:44 #11
Ærligt ! Jeg bruger ikke IP telefoni endnu ! Evt. kontakt mig på MSN (Se min info for adresse)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
23. juli 2005 - 22:51 #12
ok
Jeg har bestil hos redspot, syntes at Dyremoses priser er for vilde, men det er ikke til at gennemskue deres opsætning af IP telefoni. Der er meget mere under fanere på min 2900.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
12. oktober 2006 - 15:40 #13
RedSnot er for dårlige
jeg er nu igen skiftet, denne gang til Dansk Kavel TV, og her er kvaliteten helt i top.
Så hold jer fra redsnot