Avatar billede roxydk Nybegynder
14. juni 2004 - 19:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win98 Internal stack overflow

Jeg har geninstalleret Win98 SE på en venindes gamle IBM PC 300PL comp. Installeringen er gået uden problemer men efter genstart får jeg fejlmeddelelsen:

"En intern stakoverløbsfejl har forårsaget at denne session er stoppet. Skift indstillingerne for STACKS i filen Config.sys og forsøg igen"

Jeg har søgt på nettet og har forsøgt at bruge tippet om at ændre i Config.sys. Nærmere bestemt har jeg ændret til dette i Config.sys:

STACKS=64,512 ;(this is the maximum allowed)
FILES=60
BUFFERS=40

Desværre har det ikke løst problemet og jeg er nu på bar bund. Er der nogen der kan hjælpe så jeg kan få comp op og køre igen andet end kun i fejlsikret tilstand?!

På forhånd tak! :-)
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. juni 2004 - 20:00 #1
normalt ka win 98 og SE køre uden config.sys og Autoexec.bat ( min gør ) så for ikke at gøre det kompliceret ville jeg prøve at REMME de nævnte liner ud,ser sådan her ud:

REM STACKS=64,512 ;(this is the maximum allowed)
REM FILES=60
REM BUFFERS=40

REM betyder "remark"/bemærkning, og betyder at windows ikke loader de pågældende linier
Det smarte ved at gøre det på denne måde er at du hurtigt ka komme tilbage til udgangs punktet ved at fjerne REM igen,bare et bud ;)
Avatar billede roxydk Nybegynder
14. juni 2004 - 20:14 #2
Jeg prøver lige dit forslag CP1 og vender tilbage
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. juni 2004 - 20:15 #3
ok ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juni 2004 - 21:06 #4
Jeg husker 2 standardløsninger på dette problem, og du har selv testet den ene der omhandler config.sys.

Den anden er denne:

Resolutions: -
=============
Go to start-run, type "sysedit" without the quotation mark and OK to open the System Configuration Editor. Select the system.ini window.

Go to the section and add the following line to the [386Enh] section of the System.ini file.

[386Enh]
MinSPs=12

Save the system.ini. Exit the System Configuration Editor and restart the computer.

If the problem persists, increase the number of spare stack pages in increments
of 4 (for example, 8, 12, 16).
NOTE: Each spare stack page requires 4 kilobytes of memory.
There should never be an odd number. It should be in increments of "4" as noted!!!
Avatar billede roxydk Nybegynder
14. juni 2004 - 22:12 #5
Har prøvet begge forslag, men desværre er der ingen af dem der kan få Win98 op og køre, får stadig den samme fejlmeddelelse :-(

Er jeg virkelig nødt til at downgradere til Win95?
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. juni 2004 - 22:19 #6
Avatar billede roxydk Nybegynder
14. juni 2004 - 22:21 #7
Ja, den artikel har jeg været omkring og har afprøvet. Det løste ikke problemet.
Avatar billede roxydk Nybegynder
15. juni 2004 - 09:33 #8
Jeg lukker spørgsmålet da det ikke lader til at nogen har løsningen på problemet. Mange tak for hjælpen alligevel.