Avatar billede lamer Nybegynder
14. juni 2004 - 13:31 Der er 5 kommentarer

Adgang til Lotus Notes Databaser

Hvordan kan man fra C# få adgang til Lotus Notes??!
I Visual Basic er det nemt:
s = CreateObject("Lotus.NotesSession")
og herefter er fra fri adgang til alle Notes classerne (også basic)
Men hvordan gør man fra C# ??? Skal der laves et DLL i Visual Basic? Eller gå via Lotus Notes C api'et?

Det kan lade sig gøre - Proposion har lavet et færdigt værktøj ->http://www.proposion.com
Men jeg vil selv :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
14. juni 2004 - 13:38 #1
du kan lave en COM-interop til Lotus.NotesSession... det laves ved at lave en ny dll-reference i VS.Net og vælge COM fanebladet
Avatar billede lamer Nybegynder
14. juni 2004 - 13:40 #2
Kan du blive lidt mere specifik?

(Har arbejde med Notes i 10 år - og med C#/.net i 10 dage....)
Avatar billede burningice Nybegynder
14. juni 2004 - 13:46 #3
bruger du visual studio.net?
Avatar billede lamer Nybegynder
14. juni 2004 - 15:05 #4
jep - Visual Studio .NET 2003 (version 7.1.3088)
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juli 2004 - 19:33 #5
under references vælger du add og vælger COM-fanebladet. Efter at have fundet dit COM-object og trykket ok skulle VS gerne lave alt interop arbejdet for dig, og det skulle være klar til brug.