Avatar billede ansu Nybegynder
13. juni 2004 - 20:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mystisk ustabil internet-forbindelse

Mit problem er, at min intenetforbindelse efter en smule brug går dødt. For at få det op igen skal jeg enten genstarte pc'en, eller gå ind i netværksforbindelser og deaktivere min Lan-forbindelse, for derefter at genaktivere det igen. Så virker det i et stykke tid, indtil det hele begynder forfra...

Jeg har allerede kontaktet Telia Stofa, min "dealer", og forklaret dem problemet, men fra deres side ser alt fint ud...

Og jeg har alle de nyeste drivere!
Mit system er i øvrigt xp...
På fohånd tak, hvis nogen ellers kan finde svaret på denne gåde,
som har plaget mig i næsten et år(!)...
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2004 - 20:11 #1
Hvordan laver du signon?
via signon.stofanet.dk eller et signon program?
Avatar billede ansu Nybegynder
13. juni 2004 - 20:13 #2
Jeg har sat forbindelsen til at være online hele tiden...
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2004 - 20:16 #3
via?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2004 - 20:17 #4
Syntes jeg spørger om en ting men får halve svar...
Avatar billede ansu Nybegynder
13. juni 2004 - 20:21 #5
Sorry :)
Via signon.stofanet.dk
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
13. juni 2004 - 20:42 #6
Jeg har selv haft samme problem som dig. Der skyldes det at der var en fejl i min firewall. Jeg prøvede at afinstallere den og derefter virkede det hele igen.
Du kan jo først lige prøve med at deaktivere din firewall og se om det skulle være nok.
Avatar billede ansu Nybegynder
14. juni 2004 - 13:09 #7
Firewall'en er allerede deaktiveret, men det gør desværre ingen forskel om det er sat til eller ej... Men hvordan geninstallere man den???
Avatar billede ansu Nybegynder
14. juni 2004 - 13:12 #8
I øvrigt må jeg hellere lige få et muligt hint med; Afbrydelsen sker ofte, når jeg har Winamp kørende, hvilket resultere i, at min ellers så dejlige musik forvandles til en skrattende skrotbunke!!!
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2004 - 12:39 #9
Der er seriøst noget galt med din pc...
Det skulle aldrig kunne lade sig gøre at din netværksforbindelse har indflydelse på dit lydkort og dets gerninger. Jeg tror det er en hardwarefejl du har. Det kunne for eksempel være dit bundkort der er dårligt. Eller også registrerer din windows XP dit lydkort og netværkskort på samme I/O. Prøv at deaktivere eller aller bedst afmontere dit lydkort, og sæt dit netkort i en anden bus. Prøv derefter at tænde computeren igen. Og log på Stofa.

Hvis dette ikke hjælper kan det også være en fejl i dine netværksprotokoller. Prøv at slette alle dine protokoller og sørg for at der er installeret en TCP/IP internetprotokol. Og indstil denne TCP/IP protokol til automatisk at skulle hente en IP adresse (i praksis hos Stofa når du logger på).
Avatar billede ansu Nybegynder
18. juni 2004 - 10:18 #10
Aight, har gjort som du sagde, "dannielsen", men det hjalp desværre ikke... Det er fucking nederen at det skal være så mystisk, men hvis flere har forslag, kunne pointene måske forøges...
Avatar billede khell Nybegynder
23. juni 2004 - 11:35 #11
Prøv at sætte hastigheden på dit netkort ned til 10Mbit Full Duplex i stedet for Auto. Det er muligt at Modem og netkort har problemer med at forhandle en hastighed.
Avatar billede cp1 Nybegynder
12. august 2004 - 06:29 #12
prøv med Half Duplex på netkortet ;)en kammerat havde samme problem og det hjalp
Avatar billede ansu Nybegynder
15. januar 2005 - 19:00 #13
lukker (flyttede derfra)