Avatar billede waterboy16 Praktikant
11. juni 2004 - 17:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Direct x og skærm

Jeg har et problem med at afspille nyere spil. Når man starter den siger den at der skal installeres en nyere version af direct x. Men jeg har installeret en nyere version, nemlig 9.0 fra windows hp. Når jeg bruger dxdiag siger den dog "Hardware accelerated Direct3D 9+ is not available because the display driver does not support it.  You may be able to get a newer driver from the hardware manufacturer." Jeg har prøvet at opdatere min skærm og skærmkort driver, emn det hjælper ikke hvad skal jeg gøre???
Avatar billede p-s Nybegynder
11. juni 2004 - 17:05 #1
Kom lige med data om dit skærmkort. Hvilket er det ?
Avatar billede waterboy16 Praktikant
11. juni 2004 - 19:44 #2
Ved det ikke lige. Men driveren er s3 Graphics ProSavageDDR. Og driverproducenten er s3 Graphics. Og min skærm er en IBM e74. Det er det jeg ved!!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juni 2004 - 10:13 #3
Hvad er det f.eks. for et spil den ikke vil spille ?
Savage grafikkort er som regel integreret på bundkortet, så her kan der mangle nogle drivere.
Har du cd'en der fulgte med dit bundkort ? Prøv at proppe den i og installer enheder igen.
Hvad er det for et bundkort, mærke og model ?
Avatar billede waterboy16 Praktikant
12. juni 2004 - 14:29 #4
Det seneste spil der ikke duer er The simpsons - hit and run, men der er også andre spil der heller ikke duer. Ja, jeg har installeret driverne fra den originale cd op til flere gange, men det hjalp ikke. Ved ikke lige hvor man kan se hvilket bundkort jeg har, men kan det passe det er et Phoenix? Jeg har en AMD Athlon 1800+ processor.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juni 2004 - 21:45 #5
Nej, Phoenix er din bios.
Et skud fra hoften er at det er et ECS K7VMM+ bundkort, idet det har ProSavage onboard, er et Socket A bundkort og Phoenix Award bios. Prøv at genstarte pc'en og se om ikke du kan nå at se bundkortnavnet. (altså om der står K7VMM+ et eller andet sted under opstarten)
Avatar billede waterboy16 Praktikant
15. juni 2004 - 16:29 #6
Nej det gør der ikke. Men der står MK35S007 KM266-8235
Avatar billede waterboy16 Praktikant
16. juni 2004 - 16:16 #7
Det har altså virket før, men ved ikke hvorfor det ikke virker mere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. juni 2004 - 18:27 #8
Prøv at downloade disse drivere. Den øverste er chipset drivere, der bl.a. sørger for driver til AGP. Den nederste er driveren til dit grafikkort.
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_Hyperion%204IN1_V451v.zip
ftp://ftp.shuttle.com/Drivers/new/mk35_n/cd413/vga.zip

Jeg er ret sikker på at dit bundkort er et Shuttle MK35 og driverne er til dette.
Avatar billede waterboy16 Praktikant
16. juni 2004 - 23:25 #9
Nej, det hjalp ikke at installere disse drivere. Jeg får stadigvæk den samme fejl!
Avatar billede waterboy16 Praktikant
19. juni 2004 - 13:38 #10
Hvad kan det ellers være der er galt??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juni 2004 - 14:19 #11
Højreklik skrivebordet og vælg egenskaber. Vælg indstillinger | avanceret. Har du nogle faneblade hvor der står noget med S3 ?
Hvis ikke, er der stadig noget galt med enten chipset drivere eller grafikkorts-driver.
Avatar billede waterboy16 Praktikant
20. juni 2004 - 18:21 #12
Ja, der er 4 fanblade der starter med s3 f.eks. s2Overlay osv.

Men som sagt når jeg går ind i dxdiag (mener jeg det hedder) står der fejl meddelelsen:
Hardware accelerated Direct3D 9+ is not available because the display driver does not support it.  You may be able to get a newer driver from the hardware manufacturer."

Men det har virket før, så kan ikke forstå hvorfor det ikke gør mere!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juni 2004 - 19:23 #13
Hmm.. normalt forsvinder de faneblade hvis der er problemer med chipset driverne. Det var derfor du skulle kigge efter S3-fanebladene.
Du skriver godt nok at du allerede har opdateret directx, så jeg ved ikke om det kan hjælpe at prøve igen:
http://www.softwarepatch.com/windows/directx.html

Ellers må jeg nok give op.
Avatar billede waterboy16 Praktikant
20. juni 2004 - 20:43 #14
Har prøvet op til flere gange at opdatere den, men det hjælper ikke! Er der ingen andre der kan hjælpe????
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juni 2004 - 21:28 #15
Jeg tror du skal lukke dette spørgsmål og oprette et nyt.
Spørgsmålet er nu så gammelt at det er usandsynligt at ret mange andre overhovedet kigger på det.
Så lav selv et svar og accepter det, og lav så et nyt spørgsmål med samme ordlyd. Så får du nogle flere folk på banen.
Avatar billede waterboy16 Praktikant
20. juni 2004 - 22:04 #16
ok, ellers tak for hjælpen!