Avatar billede zen-zen Nybegynder
10. juni 2004 - 12:40 Der er 11 kommentarer

Thiz linux

hejsa, jeg har lige smidt ThizLinux 6 ind på min MS virtual pc 2004

er der nogen der hvad hvad man skal gøre når den laver et eller andet login lort, jeg kan logge ind som root!

hvis jeg skriver help, får jeg bare en psyko masse kommandoer, og jeg ved ikk hvad jeg skal gøre, er der nogen der ved det?

ps. det samme problem forekom under installation af RedHat 9, som jeg dog hellere vil bruge! har bare mega meget brug for hjælp!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2004 - 12:54 #1
Du må nok uddybe lidt hvad "login lort" er.. ellers skal du jo bare skrive 'root' som brugernavn - men det er nok næppe det.
Avatar billede zen-zen Nybegynder
10. juni 2004 - 13:07 #2
her er så et link til et screenshot af det der login-ting!
http://www.frip.dk/ande2817/ThiZ%20linUx.jpg
Avatar billede xyborx Nybegynder
10. juni 2004 - 13:16 #3
hmm.. Jamen, hvis du kan logge ind, så er der vel ikke noget problem? Eller?
De tre gyldne spørgsmål:
Hvad har du lavet?
Hvad forventede du at der ville ske?
Hvad skete der istedet?
Avatar billede zen-zen Nybegynder
10. juni 2004 - 13:22 #4
tjaa.... jeg har installeret det!
jeg forventede den grafiske brugerflade kom frem efter jeg havde valgt at botte Thiz
der kom noget op med at jeg loggede ind som root og så skrev jeg help og der kom en masse kommandoer!

som svar på dine 3 sprøgsmål
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2004 - 13:32 #5
Kan du ikke skrive 'root' samt dit root - pw dér?
Avatar billede xyborx Nybegynder
10. juni 2004 - 13:33 #6
Ahh, på den måde :)
Deres FAQ har svaret (hvis ellers jeg fik googlet mig til det rigtige website):
http://www.thizlinux.com/faq/thizlinux/systems/thizlinux_faq_system_a16.php

16. After installing ThizLinux, I have tried to login. However, the screen remains at [root@localhost root]#. What is it? How can I get back to the Graphical User Interface?

Once you reach the screen showing [root@localhost root]#, it means you have accessed to the text mode environment. It is probably caused by incomplete configuration of the monitor and its resolution. Thus, you simply type Xconfigurator in the command line, a setup program will then be shown. You have to follow the instructions to setup the monitor and resolution.

Note: In the monitor selection screen, please select "1024x768 non-interlaced monitor".
Avatar billede zen-zen Nybegynder
10. juni 2004 - 14:14 #7
tja..... tak for hjælpen! jeg kan køre det program, men det r sgu stadig noget lort, for jeg kan ikk komme ind i den grafiske:(
Avatar billede zen-zen Nybegynder
10. juni 2004 - 14:15 #8
tjaa.... nu smider jeg det ud og prøver med redhat igen!
Avatar billede xyborx Nybegynder
10. juni 2004 - 14:28 #9
Du kan evt prøve mandrake. Den skulle også være rimelig begyndervenlig. Evt debian hvis du vil have masser af folk der kan hjælpe. Jeg bruger selv gentoo, men jeg kan ikke anbefale den til begyndere, medmindre de kan klare en stejl indlæringskurve uden at blive trætte af det. De har alle tre mulighed for at installere gui.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2004 - 14:54 #10
Imho er Debian ikke noget til en begynder. Jeg startede ud med Fedora fordi det var så "klik-and-play" agtigt. Men jeg benytter Debian nu med stor glæde.
Avatar billede poulwann Nybegynder
23. juni 2004 - 15:32 #11
Smag og behag. Kører selv gentoo, men Mandrake og Fedora er klart at anbefale til nybegyndere så de ikke skal til at rode med XF86Config osv, men bare kan sætte det op grafisk under installationen. Debian og Gentoo er klart for folk der ikke er bange for at rode i conf filer, og det syntes jeg er overkill for folk der bare lige vil snuse lidt til linux, man skal jo nødigt skræmme dem væk :)