Avatar billede monie Nybegynder
09. juni 2004 - 17:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vis 3D konstruktioner på websiden

Jeg tegner 3D konstruktioner i AutoCad 2002 og Inventor 7
En sådan konstruktion, hvordan får man den vist på en webside
således, at brugeren med venstre-muse knap nede, kan dreje konstruktioen i den retning det ønskes og med rulle på musen kan zoom ind og ud på konstruktionen.
Findes der htm-koder for dette eller hvordan gøres dette?
Eller bruges der andre metoder for at kunne presenter en 3D
konstruktion på Internettet?
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. juni 2004 - 17:55 #1
Der er et par muligheder...

Vi benytter Pro/E fra PTC. De har udgivet en java applet, så man kan vise 3D tegninger på en hjemmeside.

Alternativt skal de eksporteres i ex. VRML, men det er min erfaring at det ikke bliver helt så pænt som man ønsker det.

Personligt ville jeg kontakte jeres leverandør og høre - I er garanteret ikke de første med AutoCad, der vil fremvise en 3D tegning på Internettet...
Avatar billede monie Nybegynder
09. juni 2004 - 18:03 #2
Autocad 2003 og Inventor 7, er begge programmer som jeg privat ejer.
Og er således ikke noge firma, men en privatperson.
Derfor midt indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2004 - 19:38 #3