Avatar billede cobra Nybegynder
09. juni 2004 - 13:16 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af et bowl booking system

Det skal ikke ligge på nettet...men på en internt på et netværk...så det vil køre meget hurtiger ind på internettet.
der er nogen små java fejl...vil blive rette...så slå lige java fejl anvarsel fra.

Her er et link til det :
http://www.kaaredata.dk/bowl/
Avatar billede arnums Nybegynder
09. juni 2004 - 13:32 #1
Nu kiggede jeg ikke så længe på det(ved ik hvordan sådan noget helst ska se ud) men jeg syntes du skal lægge "luk" funktionen over i højre hjørne, ledsaget af et kryds, da der er mange der vil gå i panik over, ikke at ku lukke "normalt"
;o)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. juni 2004 - 13:33 #2
(1) Knappen på startsiden er meget hakket - og er der reelt nogen grund til at brugeren ikke går direkte ind på siden, men skal aktivere denne knap ?

(2) Der plejer at komme en hånd når det er noget man kan klikke på - gør der ikke på knappen.

(3) Selve booking systemet åbner i et nyt vindue, hvor jeg lige så godt synes du kan bruge det nuværende.

(4) Teksten i de brune felter kan ikke læses

(5) Synes du har en lidt dobbelt navigation - man kan både klikke på knapperne og pilene ved datoen. Så vidt jeg kan se har det den samme effekt, og kan derfor virke lidt forvirrende. Synes du skal beslutte dig for hvilken navigation du vil bruge.

(6) Man skal klikke to gange på "kunde database" for at man reelt kommer ind i databasen - smartere med ét klik.

Mine kommentarer kan godt lyde som om jeg ikke synes om din side - men det er "fejlene" du lærer af og derfor dem jeg har fremhævet. Men synes det ser meget fornuftigt ud og enkelt at benytte.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. juni 2004 - 13:41 #3
(7) Synes du skal lave en form for bekræftelse ved "slet alt" i kundedatabasen - så man ikke kommer til at slette noget ved en fejltagelse
Avatar billede cobra Nybegynder
09. juni 2004 - 13:51 #4
UPS skal køres i på Windows 2000 version da jeg ikke har lave grafik til knapperne....se nemlig lidt dumt ud i på en XP marskine.
Avatar billede cobra Nybegynder
09. juni 2004 - 13:57 #5
Til jakobclausen
(1) det er fordi du køre XP
(2) det vil blive lavet
(3) Nej for så har jeg ikke plads nok
(4) Det kan man selv rette til i opsætning, hvilken farver man vil bruge.
(5) Det var noget kunden ville have, at det skulle være på den måde.
(6) Yepper det har du ret i.
(7) yepper det tag jeg lige med.

Til arnums
Det har du ret i tag jeg med i den næste version

Hi Cobra
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. juni 2004 - 14:06 #6
(3) Ikke plads nok? Du skal jo bare lade linket åbne i samme vindue. Forstår ikke helt
Avatar billede Kengun Praktikant
09. juni 2004 - 14:16 #7
jackob> Det han nok mener er at der bliver lidt problemer med at få plads til det hele når knapperaden til internet Explorer tager en del af pladsen. åbn denne: http://www.kaaredata.dk/bowl/start.asp og gå så til "Kunde database". klik så på "kunde database" linken i det neste vindue for at liste op nogle kunder. da går informationen langt neden og man kan ik flytte det nye vindu helt til top. men som du er inde på så kan de sagtens laves slig at man kører det hele i browservindue. men det er måske ik så dumt at køre det i fuldskærmvisning da andre "internet elementer" da falder bort og ik er med på å "forstyrre" brugeren.
Avatar billede Kengun Praktikant
09. juni 2004 - 14:19 #8
btw så bør man kunne søge efter "kunde nr" i Kunde databasen. Lige nu kan man ik det.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. juni 2004 - 14:34 #9
AHh jeg kører med Avant Browser og her åbner det ikke i fuldskærm, som det gør i Internet Explorer, så første og andet vindue er lige store hos mig - derfor jeg ikke forstod det.
Avatar billede Kengun Praktikant
09. juni 2004 - 14:35 #10
ahh, cool nok :)
Avatar billede cobra Nybegynder
09. juni 2004 - 15:06 #11
Til Kengun
Ja det med kunde nr. havde jeg også lavet i første omgang...men det ville kunden ikke have...men har lavet det sådan at med en fil mere kan man også søge på kunde nr.

hi Cobra
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. juni 2004 - 12:44 #12
Takker for point - god weekend!
Avatar billede homer2000 Nybegynder
25. november 2005 - 01:00 #13
Hej Cobra

Hvad ville sådan et bowl booking system koste ???