Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 11:13 Der er 70 kommentarer og
3 løsninger

pludselig død af DHCP-server

PLudselig kan jeg ikke tilgå min mails gennem min exchange server. Jeg kan sagtens gå ind på serveren, så det er ikke forbindelsen der er noget i vejen med. Jeg har været inde og set at DHCP-servicen er stoppet, og når jeg forsøger at genstarte den, går der 10 sek, hvorefter den meddeler at der er opstået en fejl, og at den ikke kan startes op... Hvad kan jeg gøre!?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 11:17 #1
Når jeg åbner min outlook, popper der en meddelelse frem og siger at den ikke kan startes, da Exchange Serveren ikke er tilgængelig...
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 11:30 #2
Er der nogle fejl i event vieweren ?
Avatar billede maagen Nybegynder
09. juni 2004 - 11:30 #3
Hvad siger eventloggen?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 11:37 #4
I event vieweren står der en lang række fejl, de fleste, og nyeste hedder:
The DHCP/BINL service on this computer is shutting down.  See the previous event log messages for reasons.
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 11:39 #5
mens jeg sidder og kigger i den, kommer denne fejl: A fatal error occurred while creating an SSL server credential. "Source: Shannel"
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 11:46 #6
kører exchange og DHCP fra den samme server ?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 11:52 #7
korrekt
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 11:52 #8
Se om du kan genstarte dine services og prøv så at genaktiver din dhcp. Men der må selvfølgelig være en grund til at dhcp er stoppet, så se efter eventid på din dhcpserver på det tidspukt lige før dhcp/binl er stoppet hvilke events er med rødt?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 11:54 #9
jeg kan ikke genstarte dhcp servicen. Jeg har forsøgt at genstarte den, og genstarte hele serveren, uden held.
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 11:59 #10
jeg har fundet en event omkring kl 10 hvor problemet opstod, hvor der stod: The DHCP/BINL service on this Small Business Server has encountered another server on this network with  IP Address, 192.168.1.1, belonging to the domain: "Source: DCHPServer"
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 11:59 #11
den næste log hedder derfor: The DHCP/BINL service on this computer is shutting down.  See the previous event log messages for reasons.
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 12:00 #12
mon ikke det er det???
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 12:00 #13
Prøv at komme med nogle events lige omkring det tidspunkt hvor din dhcp service blev stoppet . eventid og source for events med rødt skilt - paste dem herind.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 12:03 #14
Business Server has encountered another server on this network with  IP Address, 192.168.1.1, belonging to the domain: "Source: DCHPServer"
Tyder på at der er en anden server med samme ip adresse som dhcp serveren - dine servere skal selvfølgelig have faste ipér, men nu burde det ikke være så svært og finde den server og give den en anden ip. har du prøvet en ping 192.168.1.1 på netværket?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. juni 2004 - 12:04 #15
Det kunne jo være din exchange server derer problemet, især hvis den har kørt længe uden vedligehold

Prøv at vedligehold din server, og vær opmærksom på at de stier der står i disse batchfiler er tilpasset min installation, de skal rettes så de passer til dine placeringer

Nedenstående klippet fra en anden post

ESEutil i Exchange 2000 kræver at information store kører, men tilgengæld at storen er dismounted. Det kan du ikke umiddelbart gøre via en batch fil.

Du kan bruge et VBscript, har fundet en fin beskrivelse beregnet til noget heavy HP backup grejer, men scriptet fungerer lige fint uden HP's backup! :)

Læs side 11 og kapitlet ud i http://www.hp.com/products1/storage/pdfs/promos/exc2ktbp.pdf, før du downloader og bruger scripts'ne, som du kan hente heR: http://www.compaq.com/products/storageworks/solutions/rrex2k/scriptkit.html.

Lav nedenstående batchfiler med rettelserne nævnt i ovenstående artikler og links rettet så de passer til din placering

Rydmta.bat

@echo off
net stop msexchangemta
d:
cd \user\exchdata\mtadata
d:\user\exchdata\deltree /Y d:\user\exchdata\mtadata\mtacheck.out\*.*
d:\user\exchdata\mtacheck /rd /rp /v /f d:\user\exchdata\mta.log
d:\user\exchdata\deltree /Y d:\user\exchdata\mtadata\mtacheck.out\*.*
c:
cd\
net start msexchangemta
exit

DBFIX.bat

Echo off
net stop msexchangeis
isinteg -pri -fix -test allfoldertests,allacltests,delfld,attach,mailbox,message,morefld,msgref,fldrcv,oofhist,rcvfld,fldsub,msgsoftref -l priv.log
isinteg -pub -fix -test allfoldertests,allacltests,delfld,attach,message,morefld,msgref,artidx,newsfeed,newsfeedref,fldsub,msgsoftref -l pub.log
net start msexchangeis

DBCHECK.bat

@echo off
net stop msexchangemta
net stop msexchangeis
net stop msexchangeds
net stop msexchangesa
eseutil /g /ISPRIV 0
eseutil /d /ISPRIV 0
eseutil /g /ISPUB 0
eseutil /d /ISPUB 0
eseutil /g /DS 0
eseutil /d /DS 0
net start msexchangesa
net start msexchangeds
net start msexchangeis
net start msexchangemta
exit

Disse køres i rækkefølge, og vil tage exchange serveren offline, gennemføre vedligeholdelse, og sætte den online igen. Dette bør du gøre jævnligt. Jeg gør det selv en gang om ugen

Til sidst skal du tage en fuld backup igen.
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 12:04 #16
Event Type:    Error
Event Source:    DhcpServer
Event Category:    None
Event ID:    1053
Date:        09-06-2004
Time:        10:01:22
User:        N/A
Computer:    SERVER
Description:
The DHCP/BINL service on this Small Business Server has encountered another server on this network with  IP Address, 192.168.1.1, belonging to the domain: .
Data:
0000: 00 00 00 00              ....

Event Type:    Error
Event Source:    DhcpServer
Event Category:    None
Event ID:    1054
Date:        09-06-2004
Time:        10:01:22
User:        N/A
Computer:    SERVER
Description:
The DHCP/BINL service on this computer is shutting down.  See the previous event log messages for reasons.
Data:
0000: 00 00 00 00              ....

Event Type:    Error
Event Source:    DCOM
Event Category:    None
Event ID:    10002
Date:        09-06-2004
Time:        10:01:55
User:        NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:    SERVER
Description:
Access denied attempting to launch a DCOM Server. The server is:
{9DA0E106-86CE-11D1-8699-00C04FB98036}
The user is SYSTEM/NT AUTHORITY, SID=S-1-5-18.

Event Type:    Error
Event Source:    W3SVC
Event Category:    None
Event ID:    115
Date:        09-06-2004
Time:        10:02:14
User:        N/A
Computer:    SERVER
Description:
The service could not bind instance 100.  The data is the error code.
For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
Data:
0000: 34 00 00 00              4...

Event Type:    Error
Event Source:    DhcpServer
Event Category:    None
Event ID:    1053
Date:        09-06-2004
Time:        10:08:59
User:        N/A
Computer:    SERVER
Description:
The DHCP/BINL service on this Small Business Server has encountered another server on this network with  IP Address, 192.168.1.1, belonging to the domain: .
Data:
0000: 00 00 00 00              ....
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 12:05 #17
dannyboyd: Jeg kan godt pinge den på 192.168.1.1
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 12:07 #18
`Som sagt skal du finde din 192.168.1.1 og give den en anden ip så vidt jeg kan se. husk at opdater info med dns når du skifter.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 12:09 #19
find ud af hvilken anden maskine på dit netværk benytter IP'en 192.168.1.1 og sluk det l*rt.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 12:16 #20
Grunden til at jeg sagde at du skulle pinge var for at du kunne finde navnet så du kunne vide hvilken maskine det var? så kommer resten vel af sig selv?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 12:17 #21
min server hedder 192.168.1.200, og min default gateway hedder 192.168.1.1 . Jeg har givet alle klienter nye ipadresser, men der var ikke nogle der hed 192.168.1.1... :(
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 12:21 #22
hvis du vil finde navnet på den maskine der har IP 192.168.1.1 (ifald der er 2), så forsøg at skriv "ping -a 192.168.1.1" - det skulle returnere netbios navnet.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 12:23 #23
Der er også en lille mulighed for at der er en fejl i DHCP databasen, det kan indimellem give fejlmeddelelser, der ikke umiddelbart tyder på denne fejl. Du kan forsøge at reparere databasen ved at pakke den vha jetpack. Der er en vejledning her:
http://www.microsoft.com/windows2000/en/server/help/default.asp?url=/windows2000/en/server/help/sag_DHCP_pro_RestoreCompactDatabase.htm
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 12:23 #24
Det her er det eneste den skriver når jeg pinger som du siger:

Pinger 192.168.1.1 med 32 byte data:

Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid<10ms TTL=255

Ping-statistikker for 192.168.1.1:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab)
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
    Mindst = 0ms, størst =  0ms, gennemsnitlig =  0ms
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 12:28 #25
den skriver ikke noget værts navn på den pingede maskine...
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 12:35 #26
du skal bruge masteryeti´s forslag ping -a ipadr  så får du netbios navnet.
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 12:37 #27
dannyboyd: nej det gør jeg ikke...når jeg skriver ping -a 192.168.1.1, får jeg dette frem:

Pinger 192.168.1.1 med 32 byte data:

Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid<10ms TTL=255

Ping-statistikker for 192.168.1.1:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab)
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
    Mindst = 0ms, størst =  0ms, gennemsnitlig =  0ms
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 12:41 #28
hmm -det er fordi han har disabled netbios over tcp/ip
andre forslag?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 12:46 #29
jeg kan godt se andre værtsnavne hvis jeg pinger på den måde, men når det er 192.168.1.1 kan jeg ikke se noget navn...

giver det jeg noget information hvis jeg siger at jeg har lavet en ipconfig /all på en klient, og fik dette ud: (se dhcp server)

Windows 2000 IP-konfiguration

        Værtsnavn . . . . . . . . . . . . : tele5
        Primært DNS-suffiks . . . . . . . : MitDomain.local
        Nodetype  . . . . . . . . . . . . : Udsendelse
        IP-routing slået til  . . . . . . : Nej
        WINS Proxy slået til  . . . . . . : Nej
        Søgeliste for DNS-suffikser . . . : MitDomain.local

Ethernet netværkskort LAN-forbindelse:

        Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks :
        Beskrivelse . . . . . . . . . . . : SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter #2

        Fysisk adresse  . . . . . . . . . : 00-E0-18-5C-80-10
        DHCP slået til  . . . . . . . . . : Ja
        Autokonfiguration aktiveret . . . : Ja
        IP-adresse. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.11
        Undernetmaske . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standardgateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DNS-servere . . . . . . . . . . . : 194.239.134.83
        Rettigheden opnået  . . . . . . . : 9. juni 2004 07:36:22
        Rettigheden udløber . . . . . . . : 10. juni 2004 07:36:22
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 12:51 #30
Har du en lille router et sted der deler din Internet forbindelse ?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 12:53 #31
dannyboyd: når jeg går ind på netværksforbindeler -> tcp/ip -> avanceret -> wins -> så står den som enabled under "Enable NetBIOS over TCP/IP"... hvis det er det du mener...!?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 12:53 #32
ja det har jeg... hvad med den?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 12:53 #33
Prøv at gå på din dns og se hvilke host records der er på 192.168.1.1? hvilke navne?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 12:55 #34
Din lille router har IP 192.168.1.1. Prøv at tage den af netværket, og se om du så kan starte din DHCP server.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 12:57 #35
De små hardware routere har nemlig også indbyggede DHCP servere. Så det er den der uddeler IP'er nu. Hvis du selv vil uddele IP'er kan du prøve at disable DHCP serveren i den.
Prøv derudover at give din SBS server IP'en 192.168.1.2 istedet (eller en 3. IP for den sags skyld - en der er fri, så der ingen konflikter vil være.)
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 13:01 #36
jeg er ikke meget for at hive routeren ud af netværket, da alt internet jo vil gå ud på alle klienterne... hvordan er det jeg kommer ind på routeren? Kan jeg ikke sætte en ny ip når jeg kommer derind???
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 13:01 #37
I dette tilfælde ville jeg mene at det er nemmest at ændre ip på dhcp serveren?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 13:04 #38
dannyboyd: hvordan?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 13:05 #39
forsøg i Internet explorer at skrive http://192.168.1.1 og se om der kommer en setup side.
Giv os evt mærke/model på din router.
Ideelt skal du disable DHCP i routeren, give din egen server en ny IP, installere DNS på serveren og starte din DHCP service op igen, og sørg for at du under DHCP server options indstiller de rigtige IP'er til gateway (router IP) og DNS (server IP)
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 13:05 #40
Nogle routere kan man logge på med http://192.168.1.1 i Ie, andre har et connection program, andre har en comport til formålet- hvilken router er det?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 13:07 #41
ændre IP på server :
Først finder du en fri IP !
Gå ind i kontrolpanel og gå ind i Network.
Højreklik på netkortet og vælg Properties.
dobbeltklik på TCP/IP.
Giv din server den IP den skal bruge og stil den til at benytte 192.168.1.1 som default gateway.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 13:15 #42
Bare følg Masteryetis forslag - for ikke at forvirre mere. jeg kan ikke lige overskue hvad der er bedst lige nu.
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 13:15 #43
jeg har genstartet routeren, og den har fået en ny ip åbentbart... når jeg nu går ind og ser status på serveren, skriver den nu ikke mere at DHCP serveren ikke kan startes, så sålangt - så godt... men jeg kan stadig ikke få forbindelse gennem outlook gennem en klient...
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 13:19 #44
Nu tyder det mere på en opsætning af outlook eller exchange.

Kan en klient med outlook pinge serveren ?
Kan serveren komme på internettet ?
kan klienten komme på internettet ?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 13:20 #45
pis... nu siger den igen at dhcp-servicen ikke kører...
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 13:22 #46
Det her er hvad der står i event vieweren... samme som før...

Event Type:    Error
Event Source:    DhcpServer
Event Category:    None
Event ID:    1053
Date:        09-06-2004
Time:        13:20:25
User:        N/A
Computer:    SERVER
Description:
The DHCP/BINL service on this Small Business Server has encountered another server on this network with  IP Address, 192.168.1.1, belonging to the domain: .
Data:
0000: 00 00 00 00              ....
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 13:24 #47
jeg bliver desværre nød til at smutte nu, i en time, men er tilbage så hurtigt som muligt... i værste nødstilfælde, er der en af jer der eventuelt har mulighed for at kigge forbi og ordne det?! postnr 1456...
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 14:51 #48
tilbage...
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 15:06 #49
masteryeti:
- alle klienter kan godt pinge serveren
- serveren kan godt komme på internettet
- alle klienter kan også godt komme på nettet
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 15:12 #50
hvilken IP har serveren ?
Kan du se, hvilken IP routeren har ?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 15:14 #51
serveren har ip 192.168.1.200
routeren ved jeg ikke hvilken ip har, men går ud fra at det er det samme som min gateway!? altså 192.168.1.1
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 15:18 #52
Det virker som om, at serveren finder ud af, at der er en anden DHCP server på netværket, og at den derfor ikke vil starte. Har du autoriseret din egen DHCP server ?
Se om du kan komme ind i en menu på din router, og disable dens DHCP server.
Se også dette link :
http://www.microsoft.com/technet/support/ee/result.aspx?ProdName=Windows%20Operating%20System&LCID=1033&EvtID=1053&EvtSrc=DHCP&ProdVer=5.0
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 15:24 #53
jeg kan ikke komme ind på routeren ved http://192.168.1.1, og jeg har ikke nogen dokumentation på routeren... det er tdc der har leveret den. det er en cisco soho...
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 15:45 #54
cisco soho , hvilket nr?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 16:49 #55
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps380/products_quick_start_book09186a008017497d.html
Fandt denne manual - skriver at man skal bruge http://10.10.10.1 (selvom det lyder ulogisk) der skal også være noget software på cd
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 17:49 #56
det er en cisco 71... giver det lige et forsøg...
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 18:58 #58
men der er sikkert password på- prøv med admin eller tdc?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 19:07 #59
jeg kan ikke få fat i noget på 10.10.10.1
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 19:13 #60
Nå så er der ikke andet at gøre end at ændre ipén på din dhcp server - hvilken type server er det, dc eller uden dc?
For jeg går udfra at det har virket før med den opsætning, routeren er vel ikke installeret for nylig?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 19:22 #61
med dc - routeren har kørt et par måneder, og fejlen opstod bare helt uprovokeret. samme konfiguration har kørt i laaaaaang tid. jeg formoder lidt at der er sket en fejl í routeren...
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 19:27 #62
Nå men du ændrer bare ip på din dc-dhcp server til en fast ip udenfor dit dynamiske scope. registrerer den i dns.
Men den er mærkeligt at fejlen først kommer nu hvis routeren hele tiden har haft den samme ip som dhcp serveren - ikk?
Avatar billede haps Nybegynder
09. juni 2004 - 19:42 #63
jo, det er jo det der er underligt... jeg har fejlmeldt routeren hos tdc, så jeg venter lige på at en tdc-mand skal komme og skifte den ud... derefter ser jeg lige om fejlen rettes, ellers prøver jeg at gøre som du beskriver...
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 20:35 #64
For at du kan se din router fra en af dine maskiner, er du nok nødt til at give den i IP i samme område, evt bare give den en ekstra IP, fx 10.10.10.2 - herefter vil du sikkert kunne tilgå den. Som det er nu, er du på et helt andet net end routerens konfig, og så kan du ikke få fat i den.

Dannyboyd :
Hans server har IP 192.168.1.200 efter hans eget udsagn, så det er nok ikke en IP-konflikt der gør det. Jeg tror at hans DHCP server lukker ned, fordi den bemærker en anden DHCP server også uddeler IP'er - jeg har ikke hørt om en sådan opførsel før, men en søging på technet efter event ID 1053 lader til at understøtte teorien - input erfaringer ? tror du det er den forkerte retning at gå i ? JEG er ved at løbe tør for idéer ellers
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 20:47 #65
Nå er det dhcp serveren der har 192.168.1.200 -det havde jeg forstået at den havde 192.168.1.1 - men godt du siger det hvis jeg har misforstået noget.
->masteryeti" For at du kan se din router fra en af dine maskiner, er du nok nødt til at give den i IP i samme område, evt bare give den en ekstra IP, fx 10.10.10.2" - men forstår nu ikke hvad du mener her. han er på et subnet med 192.168.1.1 - mask 255.255.255.0
Avatar billede masteryeti Nybegynder
09. juni 2004 - 20:54 #66
Dannyboyd > det var mht til at få adgang til hans router - du skrev  :  "Fandt denne manual - skriver at man skal bruge http://10.10.10.1 (selvom det lyder ulogisk)".
Og Haps skriver at han ikke kan få fat i noget på den side - men hvis hans selv er på 192.168.1.xxx  nettet, kan han ikke kontakte den (gateway'en vil kassere alle pakker, da de er ikke-routbare), så han skal sætte hans egen computer på det samme net 10.10.10.xxx for at nå konfig siden, og se om han evt kan slukke for DHCP serveren.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 20:58 #67
Nå, men jeg vil da håbe at I finder ud af det - smutter herfra nu.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2004 - 21:03 #68
Nå , men det kan jeg se at du har ret i - ked af hvis jeg har misforstået noget af spørgsmålet så.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. juni 2004 - 08:26 #69
Hvordan gik det så?
Avatar billede haps Nybegynder
16. juni 2004 - 09:31 #70
tja, problemet lå et helt andet sted end først ventet. Det var min Norton Antivirus der havde lavet ballade med en log-fil... Pudsigt...

Men i kan da dele point'ne som tak for hjælpen... :)
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juni 2004 - 09:37 #71
ja meget underligt, men vend tilbage hvis du opdager noget andet - for det kan jeg ikke få det at passe med de fejl du får...
fik du rettet problemet med 2 dhcpér?
Avatar billede haps Nybegynder
16. juni 2004 - 09:42 #72
ja, problemet er rettet. Jeg har slået dhcp'en fra på serveren, og lader routeren stå for det...
Problemet opstod da logfilen ikke kunne editeres da der var en fejl i, hvorefter den ikke kunne kontrollere filerne for virus etc., og lukkede derfor ned for servicen... lidt sørgeligt må jeg indrømme... Jeg vælger nok McAfee næste gang det skal opdateres...
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juni 2004 - 09:49 #73
Nå, men så har du jo rettet den fejl vi snkkede om mht dhcp. norton burde også kunne virke , men helt op til dig hvad du vil bruge.