Avatar billede jso Nybegynder
04. oktober 1999 - 12:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ricoh 4/4/20 CD/RW brænder?

Jeg har lige set at Bilka har et tilbud
på en Ricoh 4/4/20 CD/RW brænder til kr. 1399. Det lyder billigt.
Er der nogen der har erfaring med dette mærke.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:43 #1
det lyder fornuftigt nok, så længe du ike skal bruge den til det store... hvis det bare er til alm. backup og anden brænding så er det et ok valg...!
Avatar billede bubby Nybegynder
04. oktober 1999 - 19:16 #2
jeg kender flere som har købt den... dehavde problemer med at få den til at virke, programmerne ville ikke finde den. Hvis du skal have den så husk at opdatere easy cd creator til ver. 3.5b, ellers duer det ikke. Hvis du har gjort dette, så virker brænderen skidefint efter hvad de har fortalt....
Avatar billede mentor Nybegynder
04. oktober 1999 - 19:51 #3
Jep, de er ikke helt ringe. Husk at opgradere til FW 1.20, hvis du vil bruge NERO, må jeg insistere på at du henter seneste update (4.0.3.5)hos ahead.de Og for din egen skyld installer også ASPI update http://www.adaptec.com/support/files/upgrades.html (aspi32.exe)
Så kører den ok.
Avatar billede mentor Nybegynder
04. oktober 1999 - 19:52 #4
Virker under 95/98/nt4
Avatar billede bubby Nybegynder
04. oktober 1999 - 21:23 #5
hvis du bruger linux er jeg ikke sikker at du kan få brænderen til at virke.... så ikke unix systemer... kun winslowz...
Avatar billede butthead Nybegynder
10. oktober 1999 - 20:23 #6
Linux kan godt bruge brændere af både SCSI tiype og ATAPI, læs fx. "CD-Writing-Howto" der står det hele beskrevet !!

Butthead