Avatar billede mc_goblen Praktikant
07. juni 2004 - 08:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

"Tabulator-gæt"

Er der nogen der ved hvordan jeg får adgang til den funktion som ligger i CMD-vinduet i Windows med "tabulator-gæt"?

F.Eks.

C:\pr(tabulator)\fæl(tabulator) =

C:\programmer\fælles filer

Når jeg bruger tabulatoren nu laver den bare en alm. tabulering med et hop på 10 karakterer i stedet for at gætte resten af stien.
Avatar billede eneq Nybegynder
07. juni 2004 - 08:38 #1
Hmmm ok, vidste sgu ikke den funktion lå i cmd, men den er jo en del af Unix, er du sikker på den findes i cmd også ?

Kunne da helt sikkert være meget rart med den funktion !
Avatar billede lgy Nybegynder
07. juni 2004 - 08:53 #2
For at aktivere det under win2K og XP skal du gøre følgende:
Åben RegEdit
Navigere til HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Command Processor
Dobble klik på værdi CompletionChar
Sikre at formatet er Hexadecimal og sæt værdien til 9 og klik OK
Luk RegEdit
Og Åben en ny instans af cmd.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
07. juni 2004 - 11:20 #3
Hey lgy, tak for svaret :)

Problemet er ikke at det ikke virker i min "almindelige"-CMD, men der imod at det ikke virker i C#

Jeg tilgår nogle filer ved hjælp af:

System.IO.DirectoryInfo

Også ville det være dejligt at kunne bruge tabulator når jeg roder rundt efter de forskellige mapper jeg ska' søge info på...
Avatar billede mc_goblen Praktikant
08. juni 2004 - 08:55 #4
Er der virkelig ingen der kender til denne funktion under C#?

:o(
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
08. juni 2004 - 10:03 #5
Altså, hvad helvede snakker du om?

Vil du kode din egen kommandolinje i C#? Eller leder du efter Code-Completion med tab?

- Simon
Avatar billede mc_goblen Praktikant
08. juni 2004 - 11:51 #6
Jamen hvis det hedder Code-Completion så er det lige præcis det jeg ledder efter… - så kan du komme med en løsning hertil vil det være fint, og hvis ikke, så ska' du ha' tak for interessen i spørgsmålet.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
08. juni 2004 - 14:43 #7
Er det du leder efter Code-Completion til et program du selv skriver eller til Visual Studio?

- Simon
Avatar billede mc_goblen Praktikant
09. juni 2004 - 11:42 #8
Det er til et program jeg selv skriver.
Når det starter ude i DOS-prompten kan man indtaste en ønsket sti, eks:

C:\Windows\System32

Overnævnte sti er der jo ingen problemer i at indtaste selv, men ska man ha' fat i en mere "besværlig" sti ville det være dejligt med Code-Completion.

Eksempelvis hvis man sku ha' adgang til:

C:\WINDOWS\WinSxS\Policies\x86_policy.7.0.Microsoft.Windows.CPlusPlusRuntime_6595b64144ccf1df_x-ww_a317e4b3

Hvor det jo ellers kræver at man holder tungen lige i munden.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
09. juni 2004 - 11:51 #9
Du kan jo bare parse det der er skrevet indtil sidste "\" og så lave en dirlist i det directory og så liste dem der passer til det brugeren har skrevet efter "\".

Der findes ingen indbygget funktion til det.

- Simon
Avatar billede mc_goblen Praktikant
10. juni 2004 - 11:43 #10
Jamen det lyder da rigtig godt, kan du komme med et kodeeksempel :)
Avatar billede burningice Nybegynder
11. juni 2004 - 14:35 #11
mc_goblen>> hårdt at være hjælpesløs, hva'?
Avatar billede mc_goblen Praktikant
14. juni 2004 - 11:05 #12
Ja, det er sgu ikke så nemt når man er nybegynder inden for programmering :(

Nææ du, gi mig hellere noget der omhandler netværk så føler jeg mig mere på hjemmebane :) - Der findes intet så dejligt som en Cisco-Router :o)

Men jeg er stadig interesseret i et kode-eksamepel, så alle ska' forsat være velkommen til at svare :)
Avatar billede mc_goblen Praktikant
04. august 2004 - 13:12 #13
Da spørgsmålet efterhånden er ved at være gammelt lukker jeg nu.

Dog har jeg stadig intet svar fået på problemet.

Ellers tak til alle som har haft interesse i mit spørgmål.

- go sommer.