Avatar billede dvnielsen Nybegynder
06. juni 2004 - 10:15 Der er 10 kommentarer

Hvordan sætter jeg netværk op mellem XP og OS 10.3

Jeg ved godt at spørgsmålet vistnok er blevet besvarret nedenfor, men jeg bruger en dansk version af panter og kan ikke lige hitte det ud.... Er der en venlig sjæl der kan forklare en lamer hvordan man sætter det op?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
06. juni 2004 - 13:45 #1
Åbn dine "Systemindstillinger"
KLIK på "Deling"
Aktiver og "START" de metoder du vil anvende som dele-måder.
-mindst "WINDOWS-deling"

Husk også at aktivere "AppleTalk" i "Netværk"

Så skulle du kunne se din Mac på XP'en
Avatar billede egonspock Seniormester
06. juni 2004 - 13:51 #2
Hvis du vil lade din PC se hele din Mac, er det nemmeste blot at gå i Panthers systemindstillinger, vælge deling og derefter vinke "Windows-deling" af. Det er muligt at du først skal autorisere at du må, ved at trykke på hængelåsen nederst til venstre, men derefter kan du mounte din Mac fra din PC. Der står sågar hvad sharet hedder. Husk at mounte det med det brugernavn og password, du har på din Mac, ellers får du ikke lov!
Avatar billede dvnielsen Nybegynder
06. juni 2004 - 14:02 #3
Jeg får en kode som windows skal bruge, (\\0x50a14fbc.esnxx2.adsl-dhcp.tele.dk\brugernavn) men hvor skal jeg sætte den ind henne?

De venligste hilsner
Daniel Nielsen
Avatar billede egonspock Seniormester
06. juni 2004 - 15:02 #4
Lidt spændende, du har altså to separate IP-adresser hjemme, og dit netværk er enten forbundet til internettet vha. en switch eller hub, men mon ikke det går alligevel :-)
I din stifinder på din PC (fås frem ved tryk på windowstast+e) vælger du funktioner->tilslut server og der taster du det ind. I stedet for det lange navn kan du også blot skrive \\ip-adressen\brugernavn hvor ip-adressen, er den din Mac har fået tildelt. Den er lidt kortere end det meget lange navn. Den finder du f. eks. i Netværk.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
06. juni 2004 - 15:17 #5
>egonspock

Hvordan kan det være at du i mindst 50% af tilfældene, hvor jeg har svaret, blander dig med netop det samme svar.
-og så lige din egen mening om hvor godt det hele er ?

Det er smadderirriterende.
-og pissebelastende.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
06. juni 2004 - 15:22 #6
>egonspock

Du kunne da i det mindste vise dig fra din pæne side og tilføje det jeg har glemt eller ikke ved noget om.
-men sjovt nok er det ALTID netop samme svar som mit . . .

>ADMIN
-skal jeg dokumentere flere tilfælde for at få skovlen under "egonspock"
Eller er det tilladt at være irriterende her på Eksperten ?
Avatar billede egonspock Seniormester
06. juni 2004 - 17:21 #7
>aeblenet, du må sgu undskylde at jeg lagde et svar seks minutter efter at du gjorde. Da jeg begyndte at skrive var dit svar ikke på siden endnu, og havde jeg set dit svar inden jeg trykkede på send, havde jeg nok svaret anderledes, eller måske undladt.

Men bortset fra det, hvad er så problemet ved at der er flere end en, der svarer på et spørgsmål? Jeg er ganske overbevist om at vi er bedre til at løse problemer i fællesskab, og ikke bare one-on-one, for det er vel det, der er ideen med eksperten.dk?
Avatar billede mula Nybegynder
08. juni 2004 - 12:14 #8
Avatar billede mula Nybegynder
08. juni 2004 - 12:18 #9
hvor var I eksperter henne da jeg havde spm http://eksperten.dk/spm/503927 ???..
;-) når men lærte at finde løsningen selv
Avatar billede dvnielsen Nybegynder
08. juni 2004 - 13:01 #10
@Mula: jeg har forsøgt guiden, men da jeg har en dansk udgave af MacOSX har jeg ikke kunne følge den... du tabte mig allerede ved "Account"... det eneste det kan oversættes til i Systemindstillinger er "Konti" og der kan jeg ikke finde noget som helst om egen mappe eller give adgang til noget som helst :S

Jeg er stadig på bar bund.

De venligste hilsner
Daniel Nielsen