Avatar billede jorael Nybegynder
06. juni 2004 - 07:31 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Netgear ME102

Vi har lig fået et (brugt) "Netgear ME012" access point og et E-tech "wireless 11 mbps LAN PC CARD" i den bærbare med win xp. (De øvrige pc'er er tilsluttet med kabel. Alt via samme switch). Det kører stabilt og hurtigt. Men hvor kan man læse om, hvordan man som ikke-ekspert foretager indtilling af kryptering og anden relevant sikkerhed i den trådløse tilslutning?
Avatar billede jorael Nybegynder
07. juni 2004 - 13:32 #1
På hjemmsiden Netgear.com kan dowloades både opgradering til "firmware" og et helt nyt sæt "software". Hvad skal man gøre? Installere på ny software eller opgradere firmware?
Avatar billede frosteyes Nybegynder
07. juni 2004 - 21:25 #2
Se følgende for en oversigt over sikkerheds begreber og andet godt, med hensyn til Trådløs netværk.

http://www.kriminalitet.dk/wlan.pdf

Jeg var lige inde på Netgears hjemmeside, og synes ikke jeg kunne finde nogen ME012, men derimod ME102, så regner med det er en tastefejl

Hvad angår om du skal opdatere firmwaren, så se følgende links for Netgears råd:

http://kbserver.netgear.com/support_details.asp?dnldID=323

Og her er linket til deres manual:
ftp://downloads.netgear.com/files/netgear1/ME102_Reference_guide1.pdf

Mvh. FrostEyes
Avatar billede frosteyes Nybegynder
02. juli 2004 - 19:08 #3
Hejsa :) Virkede svaret???
Ellers bare lige en reminder om at lukke spørgsmålet :o)
Avatar billede jorael Nybegynder
07. juli 2004 - 22:01 #4
dette for at give point
Avatar billede jorael Nybegynder
07. juli 2004 - 22:04 #5
Tak for svar.
Og så lige: Skal jeg opdatere firmware - eller installere nyt software? Jeg har cd-rom. Hvor kan man læse - hvordan fejl undgås under download og opdatering?