Avatar billede aris Nybegynder
05. juni 2004 - 09:45 Der er 12 kommentarer

Fortrukne forkert

Hvad sker der ? "Internet Explorer"
Min fortrukne har lavet sig om - de mapper der var der før er væk og en masse nye er kommet til..de hedder feks. debug - appPatch - Cache - Connection Wizard - Help - I386 - ime - java - osv. ca. 30 stk. hvad laver de der ?
Har ikke virus..
Avatar billede cdc Novice
05. juni 2004 - 09:49 #1
den viser dit windows bibliotek og ikke foretrukkne
Avatar billede aris Nybegynder
05. juni 2004 - 13:51 #2
jep hvordan retter jeg det ?
(Når jeg trykker på foretrukne kommer det frem)
Avatar billede cdc Novice
05. juni 2004 - 14:04 #3
det ved jeg faktisk ikke, kan ikke lige finde det, men var mere ment som en hjælp til hvad det var

/cdc
Avatar billede klojs Nybegynder
05. juni 2004 - 18:12 #4
Har du lige downloadet noget og kommet til at gemme det i foretrukne-mappen ?

Den ligger jo også her C:\windows\Foretrukne
Avatar billede aris Nybegynder
05. juni 2004 - 19:31 #5
Nej jeg har ikke downloadet noget - skete bare...
men foretrukne viser mit windows bibliotek
den skal vise "C:\Documents and Settings\LBS\Foretrukne" som før
Avatar billede roenving Novice
05. juni 2004 - 20:36 #6
Find det sted, hvor du har følgende nøgle i registreringseditoren:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders\Favorites

Der skal værdien være:

%USERPROFILE%\Foretrukne
Avatar billede aris Nybegynder
05. juni 2004 - 22:54 #7
Under User Shell Folders er der kun en der hedder new
Avatar billede roenving Novice
05. juni 2004 - 22:59 #8
Er der kun een nøgle i HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders ?-)

For så er det fejlen, tror jeg ...
Avatar billede aris Nybegynder
05. juni 2004 - 23:06 #9
Ja, men det har virket for 2 dage siden... mærkeligt ikke ? Jeg har ikke lagt noget nyt ind eller downloadet noget. Kun slukket og tændt den
Avatar billede roenving Novice
05. juni 2004 - 23:28 #10
Måske har du fået lukket noget grisch ind på din computer, prøv for en sikkerheds skyld at scanne for virus, spyware m.m.

-- og så kan du jo prøve at oprette nøglen Favorites med ovenstående værdi !-)
Avatar billede aris Nybegynder
05. juni 2004 - 23:46 #11
hej - har scannet med med mit virusprogram norman og en online er "ren"
Har prøvet at oprette nøgle men uden held
Avatar billede roenving Novice
05. juni 2004 - 23:55 #12
Favorites er ikke en mappe, som New er, så du skal finde den folder i registreringseditoren, som hedder: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Den mappe skal du åbne (altså klikke på den i venstre side -- ikke trykke på plusset udfor !-), og derinde skal der være en nøgle, som hedder Favorites ...