Avatar billede kimbruun Nybegynder
04. juni 2004 - 19:25 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Funktionsdygtig formular

Følgende formular skal jeg have til at fungere: http://www.vietnamadoption.dk/melddigind.shtm

Opskrift ønskes....
Avatar billede thedeathart Nybegynder
05. juni 2004 - 00:03 #1
prøv at fjerne s'et fra shtm, og så komme med en uddybende forklaring
Avatar billede kimbruun Nybegynder
05. juni 2004 - 00:07 #2
Det skal være SHTM, da der senere vil komme en dynamisk navigation.

Uddybende forklaring: Er det nødvendigt med FrontPage Extensions for at få formularen til at virke? Hvilken kode skal indføjes for at formularen sendes til en given mailadresse?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
05. juni 2004 - 00:09 #3
pointen er at jeg kun ser koden når det er shtm.
Avatar billede kimbruun Nybegynder
05. juni 2004 - 00:10 #4
?
Avatar billede thedeathart Nybegynder
05. juni 2004 - 00:10 #5
du skal sandsyneligvis have et cgi-script i f.eks. php til at sende det automatisk.

Hvad kan du køre på dit webhotel (php,asp,perl ?)
Avatar billede thedeathart Nybegynder
05. juni 2004 - 00:14 #6
du skal også lige rette det, så der står .htm og ikke .shtm , da shtm kun viser koden, ikke designet.
Avatar billede kimbruun Nybegynder
05. juni 2004 - 00:14 #7
PHP og ASP ved jeg med sikkerhed. Måske PERL....
Avatar billede thedeathart Nybegynder
05. juni 2004 - 00:16 #8
obs.. det med .shtm er fordi jeg bruger en anden browser (mozilla firefox) som åbenbart ikke kan vise .shtm ordenligt, modsat Internet Explorer som viser det fint.

Det er vigtigt at være opmærksom på.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
05. juni 2004 - 00:17 #9
fint. så laver jeg et php scrip til dig, okay ?
Avatar billede kimbruun Nybegynder
05. juni 2004 - 00:18 #10
Det ville være alletiders. Du kan se hvad web-hotellet har at byde på her: http://www.fairsite.dk/prod_hoteller.shtml - det er et Large....
Avatar billede thedeathart Nybegynder
05. juni 2004 - 00:25 #11
okay.. ved ikke lige om dette her er for nørdet...
Erstat din <FORM>(og alt imellem)</FORM> med dette her:

                        <form method="post" action="mail_sql.php">
                          Navn:<br>
                          <input name="navn" type="text" size="55">
                          <br>
                          Adresse:<br>
                          <input name="adresse" type="text" size="55">
                          <br>
                          Postnr. og by:<br>
                          <input name="postnummer" type="text" size="55">
                          <br>
                          Tlf.:<br>
                          <input name="tlf" type="text" size="55">
                          <br>
                          Email:<br>
                          <input name="email" type="text" size="55">
                          <br>
                          K&oslash;n, f&oslash;dsels&aring;r og evt. navne p&aring;
                          b&oslash;rn:<br>
                          <textarea name="div" cols="55" rows="3"></textarea>
                          <br><br><input type="submit"  value="Send besked" name="submit">
                          <input type="reset" value="Slet alt" name="reset">
                        </form>

_________________________________

lav så en fil som hedder mail_sql.php , og sæt følgende ind i :

<?

mail("kasserer@vietnamadoption.dk", "Medlemsskab",
"
Navn : $navn
Adresse : $adr
Postnr. & By : $postnummer
Tlf. : $tlf
Email : $email
Køn, fødselsår og evt. navne på børn: $div
");

?>

Tak for din email.

header("Location: forrigeside.html");

__________________________________________-

erstat så forrigeside.html med den side folk skal se når de har sendt formularen.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
05. juni 2004 - 00:30 #12
og btw. hvis du kalder din .shtm for .shtml , altså med et l, så kan Firefox godt læse den. :)
Avatar billede kimbruun Nybegynder
05. juni 2004 - 00:40 #13
WOW - det virker! Bortset fra, at når man har klikket send besked, så ryger man hen på http://www.vietnamadoption.dk/mail_sql.php og ikke http://www.vietnamadoption.dk/melddigind_succes.shtm, som jeg ellers har sat den til i php filen: header("Location: melddigind_succes.shtm");
Avatar billede thedeathart Nybegynder
05. juni 2004 - 00:48 #14
dooh... min fejl.

mail_sql.php :

                        <form method="post" action="mail_sql.php">
                          Navn:<br>
                          <input name="navn" type="text" size="55">
                          <br>
                          Adresse:<br>
                          <input name="adresse" type="text" size="55">
                          <br>
                          Postnr. og by:<br>
                          <input name="postnummer" type="text" size="55">
                          <br>
                          Tlf.:<br>
                          <input name="tlf" type="text" size="55">
                          <br>
                          Email:<br>
                          <input name="email" type="text" size="55">
                          <br>
                          K&oslash;n, f&oslash;dsels&aring;r og evt. navne p&aring;
                          b&oslash;rn:<br>
                          <textarea name="div" cols="55" rows="3"></textarea>
                          <br><br><input type="submit"  value="Send besked" name="submit">
                          <input type="reset" value="Slet alt" name="reset">
                        </form>

_________________________________

lav så en fil som hedder mail_sql.php , og sæt følgende ind i :

<?

mail("kasserer@vietnamadoption.dk", "Medlemsskab",
"
Navn : $navn
Adresse : $adr
Postnr. & By : $postnummer
Tlf. : $tlf
Email : $email
Køn, fødselsår og evt. navne på børn: $div
");

header("Location: forrigeside.html");

?>

det er fordi at header skal stå inden for <? ?> som angiver hvor php koden starter og slutter..
Avatar billede thedeathart Nybegynder
05. juni 2004 - 00:49 #15
ups.. fik vist copypastedet lidt for meget..

det er kun det nederst (mail_sql.php) som skal rettes i
Avatar billede kimbruun Nybegynder
05. juni 2004 - 00:55 #16
Det fungerer perfekt! Tusinde tak. Din hjælp er mere værd end de sølle 200 point man kan gi'.
Smid et svar og du skal få dine mere end velfortjente point.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
05. juni 2004 - 00:56 #17
svar :)  synes nu at 200 point er meget rimeligt, for et simpelt mail script.
du siger bare til hvis det skal udvides :)
Avatar billede kimbruun Nybegynder
05. juni 2004 - 00:58 #18
Det har været en stor hjælp for en tidspresset mand. :-)