Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
04. juni 2004 - 11:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udregning af ETA

Jeg har et regneark med en sejladsplanlægning, hvor jeg gerne vil have udregnet mine ETA tidspunkter til de forskellige waypoints. Jeg har en kolonne med distancer imellem waypointene og en kolonne med min beholdne fart imellem de forskellige waypoints. Det jeg så gerne vil have den til, er at udregne hvad tidspunkt og dato jeg er ved de forskellige waypoints på ruten. Jeg har selvfølgelig også en celle med mit afgangstidspunkt og dato.
Avatar billede bak Seniormester
04. juni 2004 - 12:03 #1
du dividerer din afstand med din fart
divider resultatet med 24
læg dette resultat til din starttid. (dd-mm-åå tt:mm)
Avatar billede bak Seniormester
04. juni 2004 - 12:23 #2
Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
04. juni 2004 - 12:26 #3
Jeg takker. Det virker lige efter hensigten, så du har lige sparet mig for en del arbejde. :-) Jeg havde ikke lige gennemskuet at jeg skulle dividere med 24. Så ligger du ikke et svar, så du kan få nogle point.
Avatar billede bak Seniormester
04. juni 2004 - 13:24 #4
velbekomme :-)