Avatar billede zoom Praktikant
03. juni 2004 - 10:36 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Fra PC til VHS

HEJSA
Jeg har noget video i AVI-format på min PC som jeg gerne ville have over på et VHS bånd. Jeg har en VHS afspiller med et Euro AV stik, et RF-out stik og et Ariel stik.

Kan man optage over fra PC til VHS fra nogen af disse ?....og hvordan gør man det ?
Avatar billede poulwann Nybegynder
03. juni 2004 - 10:42 #1
hvis din VHS har scart, og du har tv-out på dit grafik kort så kan du optage fra AV kanalen. Det gælder altså om at have et fjernsyn der kan tage S-video ind + composite lyd. Jeg mener, at VHS også kan optage fra antenne stikket, bare du har et signal fra en anden kilde, du kan evt købe en Scart konverter til dit grafik/lydkort.
Avatar billede bernie Nybegynder
03. juni 2004 - 10:55 #2
men behøves ikke at ha s-vidio på tvet da man kan købe et s-vidio>scart for en 30-60,-
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2004 - 11:08 #3
Der er vel slet ingen grund til at blande et TV ind i det.
Bare forbind dit TV-out direkte til scart på din Video.
Avatar billede zoom Praktikant
03. juni 2004 - 11:20 #4
Det vil jeg lige afprøve...
Avatar billede zoom Praktikant
03. juni 2004 - 20:15 #5
Ok nu er sagerne koblet sammen hvordan optager jeg så rent praktisk fra min harddisk over på VHS båndet skal jeg starte window media player med den ønskede fil og trykke REC på Videobåndoptageren øøh ?
Avatar billede bernie Nybegynder
04. juni 2004 - 08:51 #6
yep men husk nu at du skal sætte computeren til at sende signaglet til et tv :) http://tvtool.info/ ved ikke om den koster penge men den er god
Avatar billede zoom Praktikant
04. juni 2004 - 12:55 #7
øøøh hvordan sætter jeg den til det ?
Avatar billede zoom Praktikant
04. august 2004 - 13:27 #8
:-[