Avatar billede koden12 Nybegynder
02. juni 2004 - 11:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Det kan jeg bare ikke forstå

En Mybase database med en *.cds fil som den gemmer data i der skal gemmes (overskrives) når programmet lukker.
Det vil den KUN hvis der i opbjekt stå filename og der HELE
stig og path..
Jeg formoder at jeg ikke kan gemme data når jeg har lavet en ny fordi at det ligger i buffer(mem)  , men det ved jeg ikke ?
Jeg har sat de sædvanlige :

Dir := IncludeTrailingPathDelimiter(ExtractFilePath(Application.ExeName));
FileName := Dir + 'navnet.cds';

Men det kan ikke gøre det..

Jeg har sæt den til at være i edit tilstand og den gemmer også i desing mode.. men ikke ellers..

Hvis det (og det er det) at den ligger på et datamodul, hvad skal så dir og filname hedde ?
Kan det være sådan noget ?

Det vil kun gemme hvis Property står hele stig og filnavn og det syntes jeg er mærkeligt ?

VH
koden12
Avatar billede koden12 Nybegynder
02. juni 2004 - 11:50 #1
Den her kan nemlig ikke benyttes da det ikke er noget exe program fil en cds fil.
Hvad gør man så ?

var
  Dir, FileName: String;
begin
  Dir := IncludeTrailingPathDelimiter(ExtractFilePath(Application.ExeName)); //Læg stien til mit program i "Dir"
  FileName := Dir + 'min.cds'; //Læg stien til mit program plus filnavnet i "FileName"

VH
koden12
Avatar billede koden12 Nybegynder
05. juni 2004 - 23:59 #2
Humm ?