Avatar billede rkjdk Nybegynder
01. juni 2004 - 19:10 Der er 3 kommentarer

FPS Problemer i CounterStrike

Hejsa..

Jeg har en ven der for 2 måneder siden fik en ny Computer, med følgende hardware:

CPU: Pentium 4, 3.06 ghz
GFX: ATi Radeon 9600 Pro - 256mb
RAM: 512 DDR RAM
NET: 2048 / 512 TDC ADSL
OS: Windows XP Home

Han køre meget ustabil fps når han lige er kommet ind, men når bomben bliver plantet og den sprænger falder FPS'n til 40 - 50.

Følgende er prøvet:

Formatering
Opdatering af Drivers
PowerStrip
Hentet Omega drivers
Tjekket Lodret Synkronisering Settings
Tjekket Settings i CS..

Men intet virker.. Har i nogle råd til ham??
Avatar billede bennyhills Nybegynder
01. juni 2004 - 19:27 #1
Hej jeg har følgende system

AMD 2600xp
2 x 512 Samsung PC 3200 ram
Asus A7N8X Deluxe bundkort
Sapphire Radeon 9800 pro 128 MB gfx kort

Jeg selv og mange andre med Radeon grafikkort har samme "problem" som din ven, nogle påstår det er fordi ATI bruger gamle drivere o.s.v.

Førhen spillede jeg med et Geforce ti 4800 SE der havde jeg 100FPS stabilt HELE tiden.

Der er ikke noget at gøre ved "problemet" Jeg har søgt MANGE steder på nettet, der er rigtig mange der har samme problem, prøv evt. at søg på google under "fps drop cs 1.6 steam" så vil i selv kunne se en masse forslag o.s.v videre folk kommer med, der er intet af det der virker eller hjælper tro mig, jeg har prøvet alt, det eneste jeg kan sige er at følgende er optimale settings:

Rate 25000
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
fps_max 101

Jeg vil vædde på at spiller han et map som f.eks aztec, hvis han så som ct løber derhen hvor ct står og kigger ned i vandet med AWP, så vil hans fps droppe der til 60-70 stykker.

Prøv lige at bede ham om at teste det. husk at det ikke skal testes i et singleplayer, der SKAL være aktivitet i området.
Avatar billede hbzenator Nybegynder
02. juni 2004 - 01:24 #2
Jeg har fuldstændig det samme problem bare med GeForce FX 5900 XT.. Har også oprettet en tråd inden under PC, men uden held :O
Jeg har altid kørt 100fps ind til for 2uger siden!
Avatar billede rkjdk Nybegynder
03. juni 2004 - 15:26 #3
Kan man forestille sig at det er efter en af deres Updates??, fordi hans skete også for et par uger siden..

OG skal siges jeg køre 100fps konstant på et ATi Gfx kort :P