Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
01. juni 2004 - 02:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flash MX : Embedded font opfører sig mærkeligt

Hej..

Jeg har en hovedfil - hvor jeg loader en extern .swf fil ind..

Jeg har lavet al tekst til dynamiske tekstfelter og embedded fonten...problemet er bare at fonten ikke opfører sig ens i de 2 scener.

I min hovedscene virker det som det skal - men fonten bliver pixeleret i min scene der bliver loaded ind..

Jeg kan smide det på nettet - hvis spørgsmålet ikke er forståeligt...

Er der nogen der har en idé om hvad det kan være??

mvh.

Rasmus
Avatar billede barklund Nybegynder
01. juni 2004 - 02:10 #1
Hvordan kommer scener ind i billedet? Bruger du scener eller mener du i levels eller movieclips? Hvad har du præcist gjort? (kode og opbygning)
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
01. juni 2004 - 02:27 #2
Hej igen,

Forresten glemte jeg at sige at de fungerer fint hver for sig...

Jeg har en seperat hovedfil - som loader en anden .swf ind...

Hvis du kigger på linket :

http://www.animat3d.com/paul

Klik på - 3d og klik på et af billederne...så bliver den externe .swf loadet ind i hovedfilen...
Klik derefter på information...så kan du se hvad fonten gør..

mvh.

Rasmus

PS. undskyld hvis jeg ikke er helt klar i formuleringen, men klokken er mange ;)

Jeg har lagt siden op nu - den er dog stadig under udvikling..
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
01. juni 2004 - 03:00 #3
Jeg har også lige smidt den externe movie der bliver loaded in op:

http://www.animat3d.com/paul/pic_1.fla

--håber det hjælper--

Jeg kan simpelthen ikke se hvad der er galt...

mvh.

Rasmus
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
01. juni 2004 - 12:16 #4
Godmorgen igen :)

Jeg prøver lige igen...

Jeg har en movie - den øverste del af hjemmesiden, hvor jeg loader en anden movie ind i et targetMC...

Problemet er at selvom jeg bruger et dynamisk tekstfelt, og embedder fonten - laver den stadig antialise på på den movie der bliver loaded ind (den nederste den af hjemmesiden; klik 3d, klik på et billede, klik på information)..

Kan det være fordi at movie'en bliver loaded ind på en ,pixel (x,x) istedet for en alm. pixel (x)?

mvh.

Rasmus
Avatar billede barklund Nybegynder
01. juni 2004 - 12:27 #5
Har du prøvet at loade den ind på hele pixels?
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
01. juni 2004 - 12:29 #6
Jeg har prøvet at sætte mit targetMC og det dynamiske tekstfelt i den eksterne fil på hele pixels...men det virker stadg ikke :S
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
01. juni 2004 - 12:37 #7
YAAA..

Jeg havde overset et sted...nu virker det!
...så skal jeg bare have rettet alle filerne...

Thx for input

Rasmus
Avatar billede barklund Nybegynder
01. juni 2004 - 13:50 #8
Så smider jeg et lille svar :)
Avatar billede s_u_m_s_a_r Nybegynder
01. juni 2004 - 13:52 #9
Jae - jeg har jo godt nok selv skrevet svaret - men pyt ;)