Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. maj 2004 - 22:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC genstarter inden XP indlæses

Jeg har netop samlet en maskine til den nykonfirmerede naboknægt og den opfører sig fint og herligt i Windows, når den endelig kommer derind.

Efter et tryk på startknappen post'er den som ønsker og den kommer da også i gang med at indlæse Windows. Hvor den normalt hopper videre til log on-billedet, genstarter den uden nogen fejlmeddelelse.
Jeg får derefter valget mellem fejlsikret tilstand u/m netværk osv.

Hopper jeg i fejlsikret tilstand og genstarter, er der ingen problemer, men så snart den har været inde i Windows (normal tilstand), skal den lige have lov at genstarte 3-4 gange inden det fungerer igen.

Spec's:
ECS K7S6A
2x256Mb DDR
Point of View GF4 ti4200
Seagate Barracuda IV 60Gb harddisk
300W PSU

RAM'ne er fra Elixir, den ene blok er PC2100 og den anden PC3200 - problemet er uændret, uanset om jeg kører med den ene/anden/begge)
Alle aflæsninger, strømmæssigt, er indenfor normerne.

Da maskinen blev samlet og Windows installeret, virkede alt perfekt. Først da den blev sat op med den nye ejers skærm, mus og tastatur gik der ged i det, men det burde ikke hænge sammen.

Jeg tænker noget i retning af evt. virusangreb eller korrupte filer, men mangler stadig at køre en repair.

Spørgsmålet er oprettet for jeg kan få så mange inputs som muligt, så berig mig med jeres viden og forslag :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2004 - 22:16 #1
Så har du endnu ikke opdateret med sp1 osv.?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. maj 2004 - 22:18 #2
Jowjow, alle opdateringer er installeret og den begyndte først at opføre sig tosset, da jeg fik den sat op hos den nye ejer!
Avatar billede haverslev Novice
28. maj 2004 - 22:48 #3
Check alt for løse forbindelser,bundkort,HD,ram osv - kunne tyde lidt på det ifm. flytningen, når den nu virkede inden og er updatet med SP1
Avatar billede nopsen Ekspert
29. maj 2004 - 02:22 #4
Slå automatisk genstart fra: egenskaber for denne computer - fanebladet avanceret - tryk på indstillinger under start og gendannelse - fjern fluebenet ud for automatisk genstart, så vil du næste gang den fejler få en blå skærm med en fejlkode som du kan slå op på microsoft support, eller post den herind.
Avatar billede magictouch Nybegynder
29. maj 2004 - 05:08 #5
Det kan muligvis skyldet det her- The computer osv: http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_restart.htm
Avatar billede serverservice Praktikant
29. maj 2004 - 11:35 #6
Du kunne reppe din boot sekvens og MBR med en repair - kunne tyde på problemet lå her og det tager ikke så lang tid at køre en Repair.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
31. maj 2004 - 14:57 #7
Smid svar, dem af jer der er kommet med forslag :o)

Problemet gik i sig selv efter den havde stået slukket natten over og den kører problemfrit nu :o) Ok, så det hjalp også jeg reinstallerede AGP-driverne til SiS-chipsettet :oP
Avatar billede magictouch Nybegynder
31. maj 2004 - 14:59 #8
Springer over, du løste det selv;)
Avatar billede serverservice Praktikant
31. maj 2004 - 18:13 #9
samme herfra
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
01. juni 2004 - 18:00 #10
Nåja, så skidt da :o)