Avatar billede Cyberdata.dk Praktikant
28. maj 2004 - 20:39 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

hijackthis log

Jeg kan se efter en online scan med virus 112, at der er lstbar på min computer som jeg ikke kan fjerne, en scanning med trojan hunter viste også en hotbar. er der nogen her der gider at hjælpe mig med at fjerne dem og rense min log?

Her er en hijackthis log:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Saitek\Saitek Gaming Extensions\saicnfig.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Namo\WebBoard\Bin\APMTool.exe
C:\Programmer\Namo\WebBoard\Server\mysql\bin\mysqld.exe
C:\Programmer\Namo\WebBoard\Server\apache\apache.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ATRACK.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmon.exe
C:\Programmer\Firefly\Firefly.exe
C:\Programmer\TrojanHunter 3.8\TrojanHunter.exe
C:\Documents and Settings\Kim Jacobsen.COMPUTER\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\7NTR3PGO\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.cyberdata.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VirtualCloneDrive] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SaitekAutoConfigure] "C:\Programmer\Saitek\Saitek Gaming Extensions\saicnfig.exe" /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] c:\Program Files\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X74-X75] "C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.8\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Firefly] "C:\Program Files\Firefly\Firefly.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Namo APM Manager.lnk = C:\Programmer\Namo\WebBoard\Bin\APMTool.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38132.8949189815
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede dan_n Nybegynder
28. maj 2004 - 22:34 #1
Jeg tager lige et kig, hæng på !!
Avatar billede resist Nybegynder
28. maj 2004 - 22:40 #2
Jeg har kigget på din log fra HijackThis. Jeg kender ikke dette program:
O4 - HKCU\..\Run: [Firefly] "C:\Program Files\Firefly\Firefly.exe"
Hvad er det?

Ud over dette program, som jeg ikke kender, ser din log ren ud!

Disse bør dog fixes med HijackThis:
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
Avatar billede blitz Nybegynder
28. maj 2004 - 23:16 #3
Firefly, mener det er et ip telefoni program, virker harmløst.

-BLiTZ
Avatar billede Cyberdata.dk Praktikant
29. maj 2004 - 01:25 #4
Ja, firefly er min ip telefon.

her er en ny log:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Saitek\Saitek Gaming Extensions\saicnfig.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Namo\WebBoard\Bin\APMTool.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Namo\WebBoard\Server\mysql\bin\mysqld.exe
C:\Programmer\Namo\WebBoard\Server\apache\apache.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISSERV.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ATRACK.EXE
C:\Documents and Settings\Kim Jacobsen.COMPUTER\Dokumenter\Downloads\Programmer\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.cyberdata.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar\01.01.1629.0\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VirtualCloneDrive] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SaitekAutoConfigure] "C:\Programmer\Saitek\Saitek Gaming Extensions\saicnfig.exe" /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] c:\Program Files\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Personal Firewall\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X74-X75] "C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.8\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Firefly] "C:\Program Files\Firefly\Firefly.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Namo APM Manager.lnk = C:\Programmer\Namo\WebBoard\Bin\APMTool.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38132.8949189815
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede resist Nybegynder
29. maj 2004 - 09:03 #5
Den nye log ser ren ud.

Prøv Spybot og Ad-Aware:

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Avatar billede Cyberdata.dk Praktikant
29. maj 2004 - 10:08 #6
efter en scan med spybot og ad-aware, er der noget der hedder DSO Exploit der består af 5 dele, som ingen af dem kan fjernes, jeg har også prøvet i fejlsikret tilstand.
er det muligt at fjerne dem med et andet værktøj?
Avatar billede resist Nybegynder
29. maj 2004 - 10:56 #7
SpyBot kan ske at rapportere om DSO Exploit som ”falsk” alarm - det er en kendt fejl i SpyBot.
Se eventuelt også her: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2953&whichpage=3

Prøv Spy Sweeper. Du kan prøve den gratis i 30 dage: http://www.webroot.com/wb/products/spysweeper/sweeperb.php?rc=972

Manual på dansk: http://www.spywarefri.dk/spysweepermanual.htm
Avatar billede Cyberdata.dk Praktikant
01. juni 2004 - 14:31 #8
reist - smider du ikke et svar
Avatar billede resist Nybegynder
01. juni 2004 - 18:36 #9
Det kan du tro ;-)
Avatar billede resist Nybegynder
01. juni 2004 - 18:38 #10