Avatar billede zenne Novice
27. maj 2004 - 20:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny computer genstarter?

Hejsa
Min lillebror har lige fået en splinter ny computer med Windows XP installeret, har hentet alle opdateringer fra windowsupdate.com med undtagelse af SP 1 da jeg har hørt at der er mange problemer med denne. På trods af dette, genstarter computeren alt for ofte og det varierer om det er en gang hvert 10 minut eller en gang hver 5 time.

Computeren har følgende :

Pentium 4 Northwood-c 2800 Mhz FSB 800 Mhz
Asrock p4vt8 usb 2.0 agpx8
512 DDR-sdram Pc 3200
AGP 256mb geforce fx 5500 tv-out
120 gb fluid 7200 rpm

Hvad er problemet?
Avatar billede doomaddict Nybegynder
27. maj 2004 - 20:51 #1
Har i selv samlet den?
Avatar billede bbl2061 Nybegynder
27. maj 2004 - 20:54 #2
Umiddelbart lyder det som om den lider af netsky eller blaser mv. Har du installeret noget opdateret antivirus på den for at tjekke om dette skulle være problemet....??
Prøv evt. at lave en online scanning af PC'en på http://housecall.trendmicro.com, det er gratis og utroligt let at bruge....
Lad mig høre hvordan det går.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. maj 2004 - 21:10 #3
her er blasterfix> http://193.69.114.9/public/blasterfix.com

fordi er det blaster, er det ikke sikkert du for scannet færdig.
kilde >> http://193.69.114.9/virus_info/w32_blaster_c.shtml
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2004 - 21:38 #4
1. han får flere problemer MED sp1 end uden!

2. det kan være et varmeproblem

3. tror ikke det er blaster eller sasser el. lign. da i har lukket de åbne huller med de updates der findes på windows update
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2004 - 21:38 #5
Pkt 1. skal rettes til: han får flere problemer UDEN sp1 end med!
Avatar billede zenne Novice
29. maj 2004 - 18:51 #6
Aight, vi har ik selv samlet den! og der er ik virus, for den blev installeret uden internettet var sat til, der genstartede den rimelig meget, så fixede jeg internet til den, hentede en masse updates, derefter blev den lidt bedre. Så der er hvertfald ik virus, hvordan checker jeg om det er blæseren?
Avatar billede zenne Novice
31. maj 2004 - 15:20 #7
Skal der lidt flere points til? ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. maj 2004 - 19:29 #8
Installer SP1 og se om ikke det hjælper!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juli 2004 - 17:20 #9
Vær sød at lukke..O)
marker navnet og tryk på accepter..
Avatar billede zenne Novice
09. august 2004 - 18:24 #10
jeg har installeret SP1, det virkede heller ik..nu er den sendt til reperation!