Avatar billede kasper76 Nybegynder
27. maj 2004 - 18:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

er logget på vpn, men det virker ikke

Hej Eksperter

Jeg er pludselig blevet smidt af netværket som jeg har forbindelse til via vpn.

Jeg logger fint på vpn og kan se hængelåsen er låst og så plejer jeg at kunne bruge netværket.

Jeg kan intet bruge af det netværk jeg er koblet op til (det har fungeret fint)

Ved outlook skriver den at exchangeserveren ikke er tilgængelig - prøv senere.

Det har stået sådan på en uges tid ... snøft"

nogle gode ideer?
Avatar billede portnoy Nybegynder
27. maj 2004 - 18:58 #1
Kører du med en statisk ipadresse?
Avatar billede bbl2061 Nybegynder
27. maj 2004 - 21:01 #2
Det burde jo sådan set være ligemeget om du han har statisk eller dynamisk IP, Cisco klienten (som jeg går ud fra det er, når du nævner "hængelåsen") kører jo over et virtuelt netkort det kun bruger det fysiske kort idet den connecter...
Vær opmærksom på at hvis du har flere VPN klienter installeret på PC'en så kan der muligvis godt opstå en konflikt. Alle former for VPN klienter kører som en service som du jo manuelt kan starte og stoppe, hvis det er tilfældet med flere klienter, så stop alle services der er kørende og som vedrører andre klienter.
Avatar billede kasper76 Nybegynder
29. juni 2004 - 13:23 #3
Det er stadig ikke løst! Problemet ligger et sted i mit firma.
Avatar billede thomas_j Nybegynder
11. oktober 2004 - 02:49 #4
Hej kasper76

Fandt du en løsning på dit problen? Jeg har desværre det samme problem med min Cisco VPN klient..

Mvh
Thomas
Avatar billede kasper76 Nybegynder
11. oktober 2004 - 08:50 #5
Hvilken udbyder bruger du? (der er problemer med tiscali hos os)
Avatar billede thomas_j Nybegynder
12. oktober 2004 - 00:16 #6
Hej.

Jeg bruger Tiscali (Har et Bredbånd plus abb.) Jeg har snakket med dem, og de siger at de ikke har lukket for nogle porte overhovedet.

Det skal også lige siges at det har virkede på et tidspunkt, for ca. 2½ månede siden. Derefter gik den død lige pludselig.

Skiftede i udbyder ?