Avatar billede Six Nybegynder
26. maj 2004 - 20:56 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Problem med tegnsæting i php

Hej eksperter.

hvad er det lige der går galt her?

<td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"cvr\" value=".$cvr." type=\"text\" /></td>
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 20:58 #1
<td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"cvr\" value=\"".$cvr."\" type=\"text\" /></td>
Avatar billede Six Nybegynder
26. maj 2004 - 20:59 #2
sandbox - det har jeg prøvet :(

Prøver igen... kan jo være det var gået galt et sted...
Avatar billede refuge Nybegynder
26. maj 2004 - 20:59 #3
hvad virker ikke?
Avatar billede refuge Nybegynder
26. maj 2004 - 21:00 #4
<td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"cvr\" value=\"" . $cvr . "\" type=\"text\" /></td>
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 21:00 #5
Så mangler vi mere data, for det var den eneste ting, der var galt lige der.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 21:01 #6
Hvilke fejl får du, eller hvad går galt?

Vis gerne mere kode.
Avatar billede Six Nybegynder
26. maj 2004 - 21:03 #7
no good.

Parse error: parse error, unexpected T_CASE in /customers/fjappe.dk/fjappe.dk/httpd.www/ilk/index.php on line 555

Jeg paster formen.

                                            echo "
                                    <form action=\"?mode=redigerinfo\" method=\"post\" name=\"reg_oplysninger\" onsubmit=\"return valider(this);\">
                                        <table border=\"0\">
                                            <tr>
                                                <td style=\"white-space: nowrap; background-color: #CCCCCC;\" align=\"left\" valign=\"top\" colspan=\"2\"><b>Rediger information i felterne</b></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><span style=\"color: #ff0000\">*</span><b>Brugernavn</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"username\" value=\"".$username."\" type=\"text\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>

                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><span style=\"color: #ff0000\">*</span><b>Firmanavn</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"companyName\" value=\"".$firmanavn."\" type=\"text\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><span style=\"color: #ff0000\">*</span><b>CVR-nummer</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"cvr\" value=\"".$cvr."\" type=\"text\" /></td>
                                            </tr>

                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><span style=\"color: #ff0000\">*</span><b>Kontaktperson</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"contact\" value=\"".$kontakt."\" type=\"text\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><span style=\"color: #ff0000\">*</span><b>Email</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"email\" value=\"".$email."\" type=\"text\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><span style=\"color: #ff0000\">*</span><b>Kodeord</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"password\" type=\"password\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><span style=\"color: #ff0000\">*</span><b>Gentag kodeord</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"confirmPass\" type=\"password\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><span style=\"color: #ff0000\">*</span><b>Branche</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"branche\" value=\"".$branche."\" type=\"password\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><span style=\"color: #ff0000\">*</span><b>Gade/Nr</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"street\" value=\"".$street."\" type=\"text\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><span style=\"color: #ff0000\">*</span><b>Postnummer</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"zipcode\" value=\"".$postnummer."\" type=\"text\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><span style=\"color: #ff0000\">*</span><b>By</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"city\" value=\"".$bynavn."\" type=\"text\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><b>Telefon</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"telephone\" value=\"".$telefon."\" type=\"text\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><b>Fax</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"fax\" value=\"".$fax."\" type=\"text\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><b>Internet adresse</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"url\" value=\"".$url."\" type=\"text\" /></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><b>Kort beskrivelse af firma</b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><textarea rows=\"4,\" cols=\"40\" name=\"companyInfo\ value=\"".$firmainfo."\"></textarea></td>
                                            </tr>
                                            <tr>
                                                <td align=\"right\" valign=\"top\"><b></b></td>
                                                <td valign=\"top\" align=\"left\"><input name=\"submit\" value=\"Opdater\" type=\"submit\" /></td>
                                            </tr>
                                    </table>
                                </form>
                                ";
Avatar billede refuge Nybegynder
26. maj 2004 - 21:04 #8
gider du smide linie  555 +/- et par linier
Avatar billede Six Nybegynder
26. maj 2004 - 21:06 #9
refuge - yep:
case "kurser":
include("inc/kurser.php");
break;
case "foredrag":
include("inc/foredrag.php");
break;
Avatar billede refuge Nybegynder
26. maj 2004 - 21:08 #10
lidt fler linier tak.. hele den switch
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 21:10 #11
Nu er jeg forvirret. Hvordan kunne du tro at fejlen var i den cvr-nummer-linie, når den slet ikke er i nærheden af den linie, som fejlen er i?
Avatar billede Six Nybegynder
26. maj 2004 - 21:11 #12
ok - slå mig... jeg manglede en }; i bunden af min case med formen... smid svar refuge
Avatar billede Six Nybegynder
26. maj 2004 - 21:12 #13
skal så lige siges at jeg efterhånden har kodet i 2 dage straight... er ved at opleve fænomenet... "kan ikke se skoven, for bare træer"
Avatar billede refuge Nybegynder
26. maj 2004 - 21:12 #14
.. man lærer af sine fejl ;) altid noget
Avatar billede refuge Nybegynder
26. maj 2004 - 21:13 #15
kender til det, sker ofte.. og det er så slemt :\
selvom det er foran næsen på en, kan man slet ikke se det :)
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 21:14 #16
Jeg kender det også, men forstår stadig ikke sammenhængen med den linie fra selve spørgsmålet.
Avatar billede refuge Nybegynder
26. maj 2004 - 21:14 #17
heller ikke mig ;)
Avatar billede Six Nybegynder
26. maj 2004 - 21:16 #18
sammenhængen var den, at jeg troede den bare angav fejlen på linie 555 fordi den måske ikke kunne... ja jeg ved det heller ikke...

anyways - tak for jeres hjælp.
Avatar billede Six Nybegynder
26. maj 2004 - 21:22 #19
mysql_query("INSERT INTO ilk_user (user, pass, branche, firmanavn, cvr, kontakt, email, street, postnummer, bynavn, telefon, fax, url, firmainfo) VALUES ('$username','$adgangskode','$branche','$firmanavn','$cvr','$kontakt','$email','$street','$postnummer','$bynavn','$telefon',
'$fax','$url','$firmainfo')") or die(mysql_error());

Hvis jeg skal have den linie til at updatere istedet for... Kan jeg så bare udskifte INSERT INTO med UPDATE ?
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 21:24 #20
OK, altså bare et vildt indskud som følge af at man har stirret sig blind. ;-)

(Hmm... Kan fejlen skyldes at jeg har taget sokkerne omvendt på idag?)
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 21:25 #21
Nej. Du skal have en WHERE på, for ellers rettet den lynhurtigt hele din tabel.
Avatar billede Six Nybegynder
26. maj 2004 - 21:27 #22
yep

men jeg har ikke lige nogen ideer om hvor jeg skal have den ind henne...

WHERE id = '$id'
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2004 - 21:28 #23
Jeg plejer at bruge noget i denne stil:

mysql_query("UPDATE tabel SET pass='$adgangskode', branche='$branche' WHERE user='$username'") or die(mysql_error());
Avatar billede refuge Nybegynder
26. maj 2004 - 21:29 #24
mysql_query("UPDATE ilk_user set moo = '$_POST[test]' WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());
Avatar billede Six Nybegynder
26. maj 2004 - 21:30 #25
takker :)
Avatar billede Six Nybegynder
26. maj 2004 - 21:36 #26
mysql_query("UPDATE ilk_user SET user='$username', pass='$adgangskode, branche='$branche', firmanavn='$firmanavn', cvr='$cvr', kontakt='$kontakt', email='$email', street='$street', postnummer='$postnummer', bynavn='$bynavn, telefon='$telefon', fax='$fax', url='$url', firmainfo='$firmainfo' WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());

Giver mig fejlen:
You have an error in your SQL syntax near 'scannet', cvr='22334455', kontakt='emil borup', email='emil_borup@scannet.dk', s' at line 1

:(
Avatar billede Six Nybegynder
26. maj 2004 - 21:43 #27
fandt fejlene: Nu kommer der ingen fejl,  men den opdatere ikke.