Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. maj 2004 - 10:31 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Program til at fjerne orme/virus

f.eks. på www.symantec.com er der en masse små programmer til at fjerne diverse orme, trojanere osv., men det er en helveds sag at downloade dem alle, samt html filen som beskriver hvordan ormene skal fjernes. Er der ikke nogen der har lavet et program som kan klare det hele?
(eller skal man bare disconnecte fra netværket/internettet og køre sit virus program)
Avatar billede xtcy Nybegynder
26. maj 2004 - 10:35 #1
du kan jo bare hente den Fix fil som der er på Symantec's hjemmeside...
har da virket fint hos mig når jeg har brugt dem...
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. maj 2004 - 10:38 #2
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Det er da nemmere at helt undgå at få snavs på sin pc ;O)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. maj 2004 - 10:49 #3
xtcy: :( :( :(
Ja, ideen var at kompilere en CD-ROM med ALLE de fix'es der ligger på Symantec's hjemmeside, med tilhørende beskrivelse af installation/afvikling, men i stedet for at jeg skal downloade dem alle og strukturere dem på en CD, ville det være nemmere om der bare var ét værktøj, som kunne klare alle og som selv opdaterede med de seneste nye...
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. maj 2004 - 10:52 #4
andersenph:
http://www.eksperten.dk/artikler/144 - Det var jo ikke det jeg mente
http://www.eksperten.dk/artikler/254 - Samme som ovenstående!

Spørgsmålet går ikke på hvordan man undgår orme, trojanske heste osv, men om der findes et program som kan udbedre dem alle, dvs. søge hele harddisken igennem (startet fra f.eks. en CD-ROM) efter alle gængse sikkerhedshuller (og nej, ikke som MBSA gør det)
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. maj 2004 - 10:54 #5
Der findes ikke "Det endegyldige" værktøj til at fjerne alt.
Nogle programmer er gode til spyware, andre som f.eks stinger er gode til vira og worms.
Trojanhunter er skrap til trojanere osv osv osv :O)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. maj 2004 - 10:58 #6
Nej, det var da så sandelig også forkert formuleret af mig, beklager!
Omformulerer spørgsmålet engang.....

Findes der et værktøj som indeholder alle de removal tools som ses på denne side:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/tools.list.html
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. maj 2004 - 11:01 #7
Det tror jeg ikke du skal regne med :O)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
26. maj 2004 - 11:10 #8
nå, det går fremad....kun 30 tools to download.... :)
Lukker spørgsmålet igen
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. maj 2004 - 11:13 #9
God fornøjelse....
Ikke for at gøre dig ked af det, men der kommer jo nye vira næsten hver dag og et par dage efter kommer der jo så et removal tool.
Men selvfølgelig har du jo ikke gjort noget galt i at have forberedt dig på at skaulle fjerne noget af det der allerede er i omløb :O)
Takker for point ;O)
Avatar billede blitz Nybegynder
26. maj 2004 - 11:13 #10
Disse fjerner en del virusser, her er du godt på vej, med det du søger.

http://us.mcafee.com/virusInfo/default.asp?id=stinger
http://www.vsantivirus.com/util-clrav.htm

-BLiTZ
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
27. maj 2004 - 09:58 #11
andersenph: sagen er at mange af vore medarbejdere enten ikke HAR antivirus/firewall eller også har de noget gammelt ¤#%&!
De kommer ofte og spørger om et program til at fjerne orme/virus osv, så det ville være nemt bare at stikke dem en CD med et program som selv søger efter det hele. Ja, det ville nok være bedst med en "antivirus program - medarbejder-aftale" med et eller andet firma! :)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
27. maj 2004 - 09:59 #12
Stinger fra McAfee, har hørt om den, men ikke kigget på den endnu.
Takker, blitz
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
27. maj 2004 - 10:05 #13
Kanon, blitz, lige hvad jeg havde brug for.
Avatar billede andersenph Nybegynder
27. maj 2004 - 10:09 #14
Ja stinger er et godt program, som jeg sagde tidligere :O)
Hvis folk kommer til og siger at deres startside er blevet ændret, kan du bruge cwshredder:
http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html
På linket er Hijackthis også. Det er jo det "gudeprogram" vi bruger til at rense folks pc´ere med.