Avatar billede mickni33 Nybegynder
25. maj 2004 - 20:36 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

hvad er man værd ?

Jeg er blevet tilbudt om at lave et system men er i tvivl hvad jag skal tage for det.

projektet går ud på
klientdel:
Jeg skal lave en socketClient som skal lytte på comporten efter indkommende data. Når der modtages data fra porten, skal det sendes videre over netværket via tcp/ip til en server

Serverdel:
der skal laves en socketserver som gemmer de indkommende data fra klienten i en database.
Klienten skal nu kunne se disse data på en webside.

Hvad skal man tage for at lave klientdel ?

Hvad skal man tage for at lave serverdel med database og webside?

Da jeg er studerende (ingeniør) tager det jo nok lidt længere tid at lave end hvis jeg havde været hardcore ingeniør i 10 år så derfor skal man vel regne lidt billigere.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2004 - 20:45 #1
Det er meget svært at gætte på udfra så tynd en krav spec.

Resultatet afhænger også af om du selv skal teste softwaren og hvor
meget dokumentation du skal aflevere.

Men et jurtigt skud fra hoften:

client - 3-5 dage
server - 1-2 dage
database - 0-1 dag
web side - 2-8 dage
Avatar billede alphaleader Nybegynder
25. maj 2004 - 21:05 #2
Det ser temmelig svært ud.

Tror godt du kan tillade dig at tage hm... 50.000.

Jeg kan godt bruge pengene ;)..
Hilsen Ken.. :D
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 21:22 #3
Jeg synes ikke du skal sælge dig selv billig, fordi det tager længere tid for dig at lave / konstruere / implementere er du jo ikke mindre værd. Meeeeeeen! Det kan tage længere tid for dig at implementere, hvis du ikke har indgående kendskab (samt erfaring) med API'erne...

så mit råd til dig.... lad være med at sælge dig selv billig. Hvis det du skal lave er konsulent-arbejde, så tilbyd din ydelse for en plov + moms i timen, og tag derefter Arnes "hurtige skud", regn med 8 timer om dagen og lig derefter 20-30% oveni.

Held og lykke.

PS: Det var "just my 2 cents"
Avatar billede mickni33 Nybegynder
25. maj 2004 - 21:55 #4
jeg skal selv teste men docu er til mig selv
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2004 - 22:17 #5
jeg vil sige at prisen skal være markeds drevet:

det antal timer du skal bruge * din time pris = det antal timer en anden konsulent skal bruge * hans time pris

=>

din time pris = det antal timer en anden konsulent skal bruge / det antal timer du skal bruge * hans time pris
Avatar billede mickni33 Nybegynder
25. maj 2004 - 22:19 #6
hahaha den var smart den der arne :-)
>>alle
husk at lave svar
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2004 - 22:20 #7
svar
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2004 - 22:44 #8
svar ala natural
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2004 - 22:10 #9
takker for point :-)