Avatar billede stonejunkie Nybegynder
24. maj 2004 - 16:45 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Indstillinger til trådløsrouter på Cybercity net.

Hej
jeg har lige anskaffet mig en LinkSYS WRT54G trådløs router, men jeg har nogle problemer med opsætningen af den.
Jeg har læst herinde at den trådløse router skal kobles på efter cybercitys router, og de skal have samme indstillinger. Er det rigtigt? Hvis ja hvordan finder jeg indstillingerne fra Cybercitys router, så jeg kan lægge dem ind på LinkSYSen?
Avatar billede zinus Nybegynder
24. maj 2004 - 17:29 #1
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
24. maj 2004 - 22:47 #2
OK
De oplysninger jeg så har er:

adresse på DNS.
brugernavn
password.
gateway

Men i hvilke felter skal mit brugernavn og password indtastes i det web basede konfigurations program?

Under punktet Basic setup i konfigurations programmet sætter jeg local IP adress til 10.0.0.1 hvilket er min gateway, er det korrekt?
Avatar billede zinus Nybegynder
24. maj 2004 - 23:29 #3
det hele burde stå i manualen til routeren ftp://ftp.linksys.com/pdf/wrt54g_ug.pdf
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
25. maj 2004 - 18:45 #4
Hvilken internet connection type skal jeg vælge?

1. Automatic Configuration - DHCP
2. static IP
3. PPPoE
4. PPTP
Avatar billede portnoy Nybegynder
25. maj 2004 - 19:50 #5
Det burde være nok at at sætte den til DHCP, og på LAN siden sætte den til det du har lyst til, f.eks. 192.168.1.2 og subnet 255.255.255.0
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
25. maj 2004 - 20:16 #6
Vil det sige at jeg ikke behøve at sætte den trådløse router op med de samme indstillinger(DNS, gateway) som Cybercitys router? Skal jeg ikke angive mit Cybercity brugernavn og password nogen steder?
Avatar billede portnoy Nybegynder
25. maj 2004 - 20:30 #7
På mit AP, har jeg sat den op til at køre DHCP. Det gør at AP´et får sin IP adresse, plus resten, DNS, Gateway fra CC routeren.
Hvis CC routeren har 10.0.0.1, vil den typisk tildele dit AP 10.0.0.2.
Du kan så selv vælge om du vil fortsætte med at bruge 10.0.0.x scopet eller bruge ex. 191.168.1.x scopet, på LAN siden.
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
25. maj 2004 - 20:43 #8
Nu satte jeg den på DHCP, og det virker, så længe jeg bruger netværks kabel. Så indstillingerne må være ok, men min bærbar kan ikke finde det trådløse netværk.
Avatar billede portnoy Nybegynder
25. maj 2004 - 20:56 #9
Du skal starte med at checke om hvorvidt din SSID bliver broadcastet eller ej. Altså om dit AP "signalerer" at det er til stede. Når du først har fået det hele til at køre, skal det slås fra, så der ikke er andre end dig der ved det er der.
Dernæst skal du checke din kryptering. Du kan sætte den til at generere en key, som de pc´ere der skal kunne connecte til dit AP, skal kende. Den key, skal sættes ind enten i din Windows LAN indstilling eller i det stykke software der typisk følger med.
Avatar billede portnoy Nybegynder
25. maj 2004 - 21:01 #10
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
25. maj 2004 - 21:42 #11
Jeg har sat mit trådløse netværk op til selv at hente IP adresse og DNS server. Men det virker stadig ikke. Under netværksforbindelser står der "trådløs forbindelse ikke tilgængelig". Det skal dog siges at nogle gange registere min bærbar det trådløse netværk, men mister forbindelsen med det samme igen.
Avatar billede portnoy Nybegynder
25. maj 2004 - 21:49 #12
Jeg tror stadig at det har noget at gøre med din WEP nøgle, som skal verificere din pc op mod AP´et. Hvordan har du sat din kryptering op?
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
25. maj 2004 - 21:52 #13
jeg har ikke slået nogen form for kryptering eller anden sikkerhed til endnu, ville først have forbindelse og derefter oprette sikkerhed.
Avatar billede portnoy Nybegynder
25. maj 2004 - 21:59 #14
Hmm, hvis du endnu ikke har sat noget sikkerhed op endnu, så burde du også kunne connecte.
Hvis du sætter dit AP op til at køre DHCP mod routeren, og sætter en fast ip adresse på LAN siden, så burde det virke.
På min har jeg sat min LAN adresse til 192.168.1.1 og subnet til 255.255.255.0.
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
25. maj 2004 - 22:04 #15
Jeg køre også med 192.168.1.1 og subnet til 255.255.255.0. Jeg kan jo godt oprette forbindelse til nettet så længe jeg forbinder min bærbar med den trådløse router med et kabel. Men uden kabel ingen forbindelse:(
Avatar billede portnoy Nybegynder
25. maj 2004 - 22:10 #16
Tager sgu for lang tid her. Hvis du er på ICQ, så drop mig lige en besked på 34918833.
Avatar billede invalid Nybegynder
03. juli 2004 - 15:03 #17
er med på en lytter, da jeg har den samme opsætning.  1 cisco677 router fra CC og derefter 1 trådløs linksys WRT54G.
Jeg har dog bare et andet problem, med at jeg ikke kan connecte til vise servere efter at jeg har sat linksys'n efter cisco routeren.
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
03. juli 2004 - 19:58 #18
Der kom ingen løsning, jeg sendte routeren tilbage. Og har du anskaffet mig en D-Link.
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
11. marts 2005 - 17:27 #19
glemte helt at lukke