Avatar billede comodin Nybegynder
24. maj 2004 - 15:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php mail med attach file

nu er jeg ved at give op med det her php ;-)
jeg er pænt ny i det, og har søgt mange steder uden resultat desværre...
jeg har lavet denne fine mail ting, men vil gerne have at der skal kunne vedhæftes et billede i mailen...
min mail består af to sider pt, den første hvor man indtaster info og tekst samt skal kunne browse efter billede...
og så den anden side her som skriver hva' man har indtastet (er ikke inkluderet her) samt sender mailen til mig...
overalt hvor jeg finder noget om emnet, kommer jeg kun halvt igennem læsningen af en eller anden grund, synes der er for mange snørklede genveje...

dette er hva' jeg er kommet frem til indtil nu... og derfor ville det være dejligt med noget hjælp, tak

<?php

/* modtager */
$modtager = "etller@andet.dk"; /* fiktiv pt. */

/* øøhhh subject */
$subject = "Bestilling";

$info = "Navn: $userNavn\n";
$info .= "Adresse: $userAdresse\n";
$info .= "Postnummer: $userPostnummer\n";
$info .= "By: $userBy\n";
$info .= "Størrelse: $storrelse\n";
$info .= "Type: $type\n";
$info .= "Besked: $besked\n";

/* send og bestil her */
mail($modtager, $subject, $info);

?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. maj 2004 - 16:02 #1
Kig evt på denne side: http://dk.php.net/mail
Avatar billede alvion Nybegynder
24. maj 2004 - 16:18 #2
Det er nemt at sende enkle tekstmails. Lige så snart du vil vedhæfte filer eller f.eks. sende HTML mails, så bevæger du dig ud på dybere vand.

Brug et library, som allerede kan gøre det, og hvor du selv kun skal kalde få enkle funktioner.
F.eks: http://pear.php.net/manual/en/package.mail.php
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2004 - 16:52 #3
Når du udkommenterer på en linje, er "//" normalt mere læsevenligt end /* text */

;)
Avatar billede comodin Nybegynder
24. maj 2004 - 17:17 #4
tak til både jakobdo og alvion, i ledte mig da i rigtig retning, men fandt et lidt mere brugervenligt link her http://www.zend.com/zend/comments/show_comment.php?article=sendmimeemailpart1&id=3916&pid=3761&days=10000&f_id=sendmimeemailpart1&mode=&kind=sl

men vil gerne give Jer point alligevel (hvis jeg kan give til 2 da) så hvis i gider at ligge et svar...
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. maj 2004 - 08:19 #5
Svar...
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. maj 2004 - 13:57 #6
Hov, skal Alvion ikke have 100 point?
Avatar billede comodin Nybegynder
26. maj 2004 - 22:06 #7
damnit sorry, det var første gang jeg gav point og kom til at give dem alle til dig... troede der kom en vælge funktion op ;-(
puuh det er pinligt nu...